Трудовата книжка да стане електронна? Бизнесът е “за”
Според предложените промени Агенцията по заетостта трябва да изгради електронния регистър в сътрудничество с Министерството на електронното управление до септември 24-та година. Още две години след това работодателите и органите по назначаване ще имат задължението да сканират и изпратят в регистъра служебните книжки на служителите си. Агенция по заетостта ще организира въвеждането им в структуриран вид. Първоначалното попълване на регистъра на заетостта ще става от базите данни на НОИ, пишат от Българското национално радио.
Един от вносителите на промените - Божидар Божанов, уверява, че вече са изчистени критичните въпроси от предишните проекти за електронна трудова книжка. И подчертава, че предложението защитава служителите, защото до този регистър “служители имат достъп до собствените си данни, ограничаваме да виждат работодателите какво ти е било заплащането при предишни работодатели. Сега на хартиената книжка това се вижда и всъщност това ограничава възможността на служителите да преговарят за заплата“.
Божанов се надява промените да минат през този парламент. Но не се ангажира със срокове.
Моля, подкрепете ни.