4|
4659
|04.07.2010
НОВИНИ
Ал. Цветков: БДЖ на печалба чак през 2014 г.
"За съжаление неприятен инцидент, размина се за щастие без сериозни последици.", коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков инцидента със запалилия се влак на гара Айтос.
Frognews.bg припомня, че вчера имаше пожар около 7.00 ч. сутринта във влак на жп спирка близо до Айтос, причинен от късо съединение в елтаблото. За късмет пострадали нямаше, но по всичко личи, че БДЖ остава опасен начин за пътуване, дори след кошмарния пожар във влака София-Кардам, който отне живота на 9 души. За несигурните влакове призна и самият министър Цветков пред БНР. "Вече е започнал подробен оглед на пламналия вагон, съобщиха от полицията в Бургас. Вагонът е изтеглен в „Локомотивно депо"-Бургас.
Този инцидент ще бъде разследван, ще се прецени има ли човешка вина или няма, персоналът е действал адекватно за щастие, допълни Цветков. Не сме застраховани от технически неизправности. Колкото по-стари са вагоните, толкова вероятността за такива инциденти е по-голяма. Неизбежно е - БДЖ оперира с множество остарели влакове, каза Цветков. Преговаряме със Световната банка и с Европейската банка за възстановяване и развитие. Залагаме на това през 2014 година БДЖ да стане печеливша компания", каза Цветков.
Една от големите цели, които си поставяме е новата републиканска транспортна схема. Има над 2700 маршрутни разписания в страната и това определя само по себе си нерентабилността на много от линиите, които се оперират и това води до влошаване на качеството на транспорта, който се предлага, заяви Цветков. За да поправим тези грешки, натрупани през годините, прибягваме към изграждането на нова транспортна схема, която ще обхване само градовете с над 30 000 жители, ще бъде изграден синхрон между автобусните превози и превозите по железница, каза още Цветков. Залагаме и на борбата със сивия сектор и с нелегалните превози. Надявам се предложението за таван на цените на такситата да бъде одобрено, категоричен бе Цветков. Нашите железници са твърде изостанали, средно се намираме в 80-те години на миналия век. Железниците изискват сериозни инвестиции и сериозен ангажимент от страна на държавата, каза още Цветков.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads