Реклама / Ads
1| 4381 |17.01.2024 НОВИНИ

Умни градове: От туризъм до цялостна градска интеграция – еволюцията на дигиталните градски решения

.
В последно време интересът на хората към така наречения „умен град“ нараства с всеки изминал ден. Това е естествено, защото приложението на новите технологии допринасят за подобряване на градската среда и естествено подобряване на живота.
 

Умен град може да бъде както целият град, така и определена територия от града, където се използва електронна и технологична инфраструктура, като информационни и комуникационни технологии, за да се събират данни и правят анализи в реално време, да се предоставят определени важни услуги, с които се решават градски проблеми.

България не изостава от тези процеси и стремежа към по-добри условия за живот, туризъм, пътувания и извършване на различни дейности в средата на умния град.

 

 „Една от основните цели на този стремеж е създаването на отдавна мечтания „умен град“. Време е обаче да спрем да разглеждаме термина „умен град“ просто като дигитално решение за градски транспорт. Основен двигател за превръщането на градската среда в едно по-достъпно и ефективно пространство са софтуерните решения за умен туризъм, които в световен мащаб са незаменими при разработването на тази концепция. Чрез интеграцията на съвременни технологии като изкуствен интелект (AI), анализ на големи бази данни и разбира се, интернет, този тип софтуерни решения предлагат възможност за персонализиране на информацията, която достига до определен потребител, както и достъп до разнообразни услуги за туристи и граждани. Всичко това не само подобрява престоя и преживяването на гостите на един град, но и създава трайни туристически практики, балансиращи нуждите на посетителите и тези на гражданите с екологичните съображения на съвременното общество“, споделя Изпълнителният директор на URBO Studio Андрей Лилов. 

 

ЮПАСС е технологична компания, която стартира своята дейност през 2015 г с разработване на софтуерни решения за паркиране и градски транспорт, както и за осигуряване на билети. Към момента дружеството е съсредоточено в създаването на платформи за умен (смарт) туризъм, които позволяват на градовете ефективно да управляват ресурсите си, да правят мониторинг на туристическия поток и да оптимизират използването на своята инфраструктура. Простичко казано: осигуряват така нужния комфорт в градската среда.

Всичко това води след себе си ползи както за града, така и за хората, които живеят в него и за неговите гости, независимо по какъв повод са се озовали там. Софтуерните решения на компанията активно насърчават по-силните връзки между местния бизнес, културните обекти и обществените услуги, създавайки цялостна и интерактивна градска екосистема. В контекста на днешния дигитален свят решенията за умен туризъм са от ключово значение за реализирането на пълния потенциал на един град, превръщайки го в по-добро място за живеене, по-устойчив относно управлението и развитието и не на последно място, по-привлекателен за туристите. 

„Българските общини и курорти са сред основните ни и много важни клиенти. Горди сме да споделим, че нашите софтуерни решения работят и дават чудесни резултати в над 20 общини в България, в това число София, Сливен, Стара Загора, Разлог, Банско, Габрово, Враца, както и туристически дестинации като Бургас, курортите „Св. св. Константин и Елена“ и Слънчев Бряг, също Поморие, Казанлък, Кърджали и др. Тази година на пазара ще лансираме продукт, специално предназначен за общини и курорти. URBO Digital City Card е вълнуваща концепция, която ще осигурява лесно и удобно опознаване на разнообразните забележителности в българските градове.“, споделя още Лилов.

 

URBO Digital City Card е подробен пътеводител и надежден помощник за достъп до всякаква информация, подходящ за туристи, но и за всички останали граждани. Предимствата на тази дигитална карта е, че с нея всеки ще има директен достъп до забележителности, исторически обекти и музеи, както и до различни активности, без необходимост от допълнително закупуване на отделен билет за всеки обект. За тези доставчици на услуги, които участват в дигиталната карта единствено с намаления, платформата ще дава възможност за директна резервация с ползване на предоставената отстъпка.

В световен мащаб градовете, въвели дигитални карти за пътуване и градски услуги, регистрират значително увеличение на годишните приходи от туристи. Повечето общини отчитат ръст от 20-30% в приходите от туристически дейности. Не е за подценяване и фактът, че дигиталните карти гарантират удобство, което води със себе си и по-голям туристически поток, като в някои градове това гарантира повече от 10-15% ръст на броя посетители на годишна база. По-дългият престой и повторните посещения на една и съща дестинация са още един фактор, който си заслужава да бъде споменат. Всичко това е възможно заради по-лесния и ефективен достъп до по-широк спектър от местни атракции, забележителности и услуги от всякакъв характер. След всичко казано дотук, смело можем да твърди, че интеграцията на дигитални city карти за пътуване в туристическата инфраструктура на даден град не само подобрява преживяването на посетителите, но и допринася значително за местния икономически растеж. И не става дума за нещо, което ще е постижимо в бъдеще време, а за реалност, възможна сега и приложена в реалния живот.

 

Освен в сферата на туризма, URBO Digital City Card може да е изключително удобно средство за достъп до услуги за обществен транспорт и паркиране. Потребителите могат с лекота да придобият всякаква информация относно градски транспорт, да използват предплатен паркинг престой, а защо не и двете. Тази услуга значително улеснява пътуването като ежедневна част от живота на жителите на даден град, както и визитата на всеки турист и гост на града, като елиминира нуждата от закупуване на множество билети, употребата на мобилни приложения и плащания през различни платформи. 

Ангажиментът на URBO Studio към подобряването на градската среда и по-запомнящите се преживявания за туристи е ярко отразен в гамата от продукти, които компанията успешно създава и лансира на българския пазар вече 8 години. От модули за управление, резервации и плащания за бизнеси в сферата на атракциите, активностите и събитията до брандирани решения за маркетплейси за търговия с развлекателни, културни дейности и събития, URBO предоставя цялостен набор от инструменти, които отговарят и на най-претенциозните изисквания на съвременния градски турист. 

Дигиталната карта на URBO е нещо повече от инструмент за удобство и транспорт в градска среда. URBO Digital City Card ни позволява да се докоснем до богатата култура, историята и съвременната градска действителност на българските дестинации. Тя е един истински иновативен технологичен продукт, с който URBO Studio продължава да бъде лидер в областта на умния туризъм, създавайки предпоставки за едни по-достъпни, приятни и удобни за всички места.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 3913 |17.01.2024 Премиерът в Давос: Превантивното здравеопазване е приоритет за България . 2| 4844 |17.01.2024 Служители на столичния градски транспорт излизат на протест утре, настояват за 30% увеличение на заплатите . 8| 19755 |17.01.2024 Тезата, че Асен Василев е пазил интересите на фирма за винетки чрез промени в ЗОП, се разпадна на парчета . 17| 4236 |17.01.2024 Илиян Василев: "Альоша е нашият Христос" - богохулство, което казва всичко за идолопоклонничеството

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads