5|
6710
|21.12.2013
НОВИНИ
Всеки втори има изменения на щитовидната жлеза

При всеки втори прегледан са установени различни видове изменения на функцията на щитовидната жлеза, сочат резултати от Кампанията за ранна диагностика на рак на щитовидната жлеза, която се проведе в София от 1 до 20 декември. 2591 жени и 387 мъже се възползваха от възможността за безплатна диагностика на щитовидната жлеза.
По време на Кампанията бяха прегледани мъже и жени от всички възрастови групи, като преобладаваха хората между 45 и 65 години. При всеки втори прегледан бяха установени изменения на функцията на щитовидната жлеза, като най-често бяха диагностицирани болест на Хашимото, наличие на възли и колоидни кисти. При установяване на отклонения от нормата или при съмнение за тиреоиден карцином, хората бяха насочвани за диагностично уточнение и лечение в специализирано лечебно заведение.
Основната цел на Кампанията беше да се повиши информираността на обществото за рака на щитовидната жлеза, за характерните симптоми и рисковите фактори, за ролята на профилактиката и методите на лечение на заболяването. Организаторите се стремят да създадат нагласи в обществото, че болестта е лечима, стига хората да са активни в самонаблюдението и при най-малкото съмнение да потърсят лекарска помощ.
Предвижда се кампанията да продължи и през 2014 г. като обхване цялата страна и най-вече малките населени места, където достъпът до специалист е силно ограничен.
Карциномът на щитовидната жлеза се среща рядко и представлява 1% от всички злокачествени образувания. Според данните на Националния раков регистър броят на новооткритите заболели от тиреоиден карцином в България за 2009 г. е 316, а за 2010 г. е 299. 250 жени и 66 мъже са диагностицирани за първи път през 2009 г., а през 2010 г. техният брой е съответно 233 жени и 66 мъже. Близо половината пациенти са диагностицирани в първи стадий, когато ракът може да бъде излекуван напълно.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads