Реклама / Ads
1| 6454 |30.05.2016 НАРОДЕН ГЛАС

П. Славов за Фрог: Службите ще могат да злоупотребяват с данните на хората с новите поправки

.
Петър Славов
С поправките в Закона за електронните съобщения службите могат да си правят каквото си искат. Затова направихме корекции, които внесохме днес. Това заяви пред Фрог нюз Петър Славов от Реформаторския блок.
 

Трябва да се изясни какво точно е обосновано предположение – да се даде конкретна хипотеза когато то възниква и да има доказателствена база за такова предположение и т.н.

С тези поправки ще отпаднат подозренията, че службите ще искат да използват данните на хората за други цели, а не за да подпомагат тяхната работа. Преди време в тази връзка имаше отменяни текстове от Конституционния съд. Искаме да се избегне това, каза още Славов.

 

В поправките левицата видя начин за ограничаване на свободата на хората и възможност за полицейска злоупотреба. От ГЕРБ пък се опитаха да разсеят подозренията с мотива, че разрешението за достъп до данните се дава от съда.

 

Припомняме, че на първо четене се приеха поправки в Закона, с които уж се дава възможност при издирване на лице при поискване от компетентни органи предприятията, предоставящи обществени електронни съобщителни мрежи или услуги, да предоставят достъп до съхраняваните данни. Това ще се случва, когато може да се направи "обосновано предположение, че са станали или могат да станат жертва на тежко престъпление".

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 2826 |14.12.2025 България приета в ООН преди 70 години, Китай и Куба против, САЩ се въздържа . 8| 3531 |11.12.2025 Отворено писмо до българските полицаи, но не и до техните началници . 9| 12891 |08.12.2025 Поколението „Алфа”: Пътуването до работа през 2040 г. – спомен. Имейлът – вече ретро . 2| 3415 |07.12.2025 Наемнически армии от профили: Аутсорсингът на пропагандата в XXI век

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads