113|
12403
|30.07.2011
ПОЛИТИКА
Москва търси Първанов да помага по скандала с ЛУКойл
Тайни разговори между представители на ЛУКойл и българския президент Георги Първанов са били проведени в четвъртък и петък. Руснаците са потърсили съдействието на българския държавен глава за решаване на проблема с отнетите лицензи на данъчните складове на фирмата в България.
Не е ясно какви обещания е дал Първанов и дали въобще се е ангажирал да помага, научи Frognews.bg от руски дипломатически източници.
Говори се упорито и за състояла се среща между шефът на ЛУКойл – България Валентин Златев с президента Първанов.
От 500 до 700 хиляди долара ще са дневните загуби на ЛУКойл от наложеното затваряне на бази в България. Това сочат изчисленията на руски експерти. Най-страшни са обаче петната върху имиджа на корпорацията, категоричен е Михаил Дворницки.
Както е известно на 26 юли Агенция „Митници” пракрати действието на лицензите на данъчните складове Нефтохим Бургас и Нефтен терминал "Росенец". Веднага се появиха съобщения за очаквана криза с горивата, но правителството енергично ги отхвърли.
В момента няма напрежение по бензиностанциите. Има обаче вероятност такова да възникне в някои авиокомпании, ако се констатира недостиг на керосин за самолетите. Не е ясно още дали и доставките за градския транспорт в страната могат да издържат докато трае решаването на проблема с лицензите на руската компания у нас.
Странно е, че на официалния сайт на компанията ЛУКойл няма дори кратко съобщение за случващото се в България. Руски сайтове обаче цитират босът на компанията Вагит Елекперов, който бил бесен от случващото се. Той смятал, че скандалите в България ще се отразят лошо на проектите на компанията в Турция.
В същото време работници от ЛУКойл – България заплашиха с протестни действия срещу правителството. Някои телевизии дори пуснаха драматични репортажи, как цели семейства са на границата на паниката. Мнение по въпроса изразиха дори невръстни дечица.
Премиерът Бойко Борисов от своя страна посъветва кандидатите за протести първо да разговарят със своя работодател и да го питат, защо не са изпълнени законовите положения по отношение на лицензите.
След разразилият се скандал настъпи истинско оживление на петролния пазар у нас. Гърция, Румъния и други страни веднага предложиха услугите си да ни зареждат с горива. Активизирали се дори фирми в Израел и Австрия.
Държавата разполага със запаси за над 90 дни и криза не може да има, съобщиха източници от Министерството на икономиката. Огромни запаси имало и в складове на Българската армия, които могат да бъдат ползвани в краен случай. Оптимисти припомнят, че дори по време на югоембаргото в Югославия не е имало криза за петролни продукти.
Наблюдатели в Москва смятат, че решението на българското правителство е политическо и е свързано с упреци от страна на ЕС, че закона не се прилага еднакво за всички. В момента в централата на ЛУКойл смятат, че премиерът Борисов извива ръцете на частната компания, за да покаже на Брюксел принципност. В българските министерства на финансите и икономиката пък считят тъкмо обратното.
Лидерът на БСП Сергей Станишев пък определя случващото се като предварително режисиран спектакъл. Той обаче така и не обелва дума, защо по време на управлението на „тройната коалиция” не са предприемани никакви мерки в тази посока.
Анализатори смятат, че в крайна сметка скандалът ще бъде разрешен като и двете страни ще се съгласят на отстъпки. Цената може да се окаже главата на сегашния шеф на митниците Ваньо Танов. Все още не е ясно обаче какво ще жертва ЛУКойл.
Говори се упорито и за състояла се среща между шефът на ЛУКойл – България Валентин Златев с президента Първанов.
От 500 до 700 хиляди долара ще са дневните загуби на ЛУКойл от наложеното затваряне на бази в България. Това сочат изчисленията на руски експерти. Най-страшни са обаче петната върху имиджа на корпорацията, категоричен е Михаил Дворницки.
Както е известно на 26 юли Агенция „Митници” пракрати действието на лицензите на данъчните складове Нефтохим Бургас и Нефтен терминал "Росенец". Веднага се появиха съобщения за очаквана криза с горивата, но правителството енергично ги отхвърли.
В момента няма напрежение по бензиностанциите. Има обаче вероятност такова да възникне в някои авиокомпании, ако се констатира недостиг на керосин за самолетите. Не е ясно още дали и доставките за градския транспорт в страната могат да издържат докато трае решаването на проблема с лицензите на руската компания у нас.
Странно е, че на официалния сайт на компанията ЛУКойл няма дори кратко съобщение за случващото се в България. Руски сайтове обаче цитират босът на компанията Вагит Елекперов, който бил бесен от случващото се. Той смятал, че скандалите в България ще се отразят лошо на проектите на компанията в Турция.
В същото време работници от ЛУКойл – България заплашиха с протестни действия срещу правителството. Някои телевизии дори пуснаха драматични репортажи, как цели семейства са на границата на паниката. Мнение по въпроса изразиха дори невръстни дечица.
Премиерът Бойко Борисов от своя страна посъветва кандидатите за протести първо да разговарят със своя работодател и да го питат, защо не са изпълнени законовите положения по отношение на лицензите.
След разразилият се скандал настъпи истинско оживление на петролния пазар у нас. Гърция, Румъния и други страни веднага предложиха услугите си да ни зареждат с горива. Активизирали се дори фирми в Израел и Австрия.
Държавата разполага със запаси за над 90 дни и криза не може да има, съобщиха източници от Министерството на икономиката. Огромни запаси имало и в складове на Българската армия, които могат да бъдат ползвани в краен случай. Оптимисти припомнят, че дори по време на югоембаргото в Югославия не е имало криза за петролни продукти.
Наблюдатели в Москва смятат, че решението на българското правителство е политическо и е свързано с упреци от страна на ЕС, че закона не се прилага еднакво за всички. В момента в централата на ЛУКойл смятат, че премиерът Борисов извива ръцете на частната компания, за да покаже на Брюксел принципност. В българските министерства на финансите и икономиката пък считят тъкмо обратното.
Лидерът на БСП Сергей Станишев пък определя случващото се като предварително режисиран спектакъл. Той обаче така и не обелва дума, защо по време на управлението на „тройната коалиция” не са предприемани никакви мерки в тази посока.
Анализатори смятат, че в крайна сметка скандалът ще бъде разрешен като и двете страни ще се съгласят на отстъпки. Цената може да се окаже главата на сегашния шеф на митниците Ваньо Танов. Все още не е ясно обаче какво ще жертва ЛУКойл.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads