Защо Фандъкова замита безобразията в „Младост”
Фандъкова не е научила за безобразията от негодуващите столичани. Знаела го е и преди. Ако пък не е, значи хептен е изпуснала нещата.
Страхът от разклатеното доверие, а не върховенството на закона, я принуди да поиска оставката на Авджиева и да свика извънредно Общинския съвет да избере временен заместник. Ако беше второто, то кметицата - любимка на премиера – нямаше да чака гражданите да се вдигнат. Щеше да извика и прокуратурата да си свърши работата. Също и НАП. И други институции, които имат контролни функции. Но Авджиева е кадър на ГЕРБ и безобразията й се търпят по презумпция. Наш човек лош няма.
Ако Фандъкова бе минала поне веднъж със служебния Мерцедес S-класа през т.нар. улици на „Младост” (в другите квартали положението не е по-розово) щеше да види за какви абсурди става дума. Извършените скъпи ремонти на единствения булевард „Ал. Малинов” в 150-хилядния комплекс са пълен провал. Достатъчно е да се спомене, че в отсечка от 1000 метра са поставени 11 светофара, което е световен феномен. Да не говорим за качеството – пропадането около страничните шахти започна месец след полагане на настилката, а цяла улица, водеща към Американския университет и Полицейската академия бе запушена. Наложи се да бъде преремонтирана след официалното рязане на ленти...
Но на въпроса с безобразията. Смяната на Цвета Авджиева е замитане на следи. През последните 10-15 години „Младост” се превърна в строителна площадка. Вдигнати бяха блокове на невероятни места, детски площадки бяха заличени от картата заради бизнес интереси, а улиците се разкопават през пет минути заради нови строежи. Хаос и строителна агресия. В такава ситуация е логично да се появят съмнения за корупция. Няма друго обяснение за „съжителство” на жилищни сгради и магазини на отстояние 1-2 метра. Застрояват се дори площи, които са известни като свлачищна зона и бяха под възбрана допреди няколко години. Паркингите в зоните 1, 2, 3 и 4 се броят на пръсти. Крайблоковите пространства, улиците и там, където има тротоари са изцяло „населени” от автомобили. Движението е силно затруднено – от квартала до бул „Цариградско шосе” в пиковите часове на деня се стига за цял час, а разстоянието е едва 1,5 – 2 км. Сътвориха се и безумни кръстовища– срещу „Макдоналдс” и бевзиностанция „Шел” между „Младост”- 1 и „Младост” – 2, както и до пазара в „Младост” – 1. Вместо да облекчат, те затрудняват трафика до крайност.
Не става въпрос обаче само и единствено за кв. „Младост”. Неговите проблеми се повтарят във всички столични квартали. Периодичните прилежни изяви на г-жа Фандъкова колко много е направила и прави за столицата отдавна не впечатляват. Действителността се вижда с просто око. Да, някои неща наистина се правят – нови автобуси, трамваи и тролеи, станции на метрото, цветни алейки тук-там. Правят се и ремонти, но на парче, запушване на дупки и там, където живеят баровци и политици. При бюджет от 1 милиард и 250 млн лева направеното е кощунствено малко. Това означава само едно: лошо управение на финансите или тежка корупция. Изберете си. Прибавете към това дългове на общината от над 2 млр лева и ще получите доста мрачна картина.
Затова твърденията на някои социологически агенции за голямото доверие към Йоданка Фандъкова звучат нелепо. Защото няма логично обяснение за любовта на населението извън столицата. Авторитетът й в столичния кв. „Младост” вече е силно разклатен.
Кметицата на „Младост” трябва да бъде дадена на прокурор. Сезирането на държавното обвинение е работа на столичните контролни органи. Те са подчинени на Фандъкова. Прикриването на истината очевидно я устройва. Ще сменим кмета и всичко ще се оправи. Но въпросът не е до личността, а до модела на управление. А в отделните райони той е такъв какъвто е в голямата община. И отговорността е на Фандъкова.
В "Младост" вече се вдигнаха. Ще ги последват и други квартали. Мотористите вече показаха, че институциите се страхуват от общественото мнение и натиск. Хората трябва да отстояват правата си и да не мълчат за безобразията. Дори да става дума за благообразната Йорданка Фандъкова.
Дамян Капитанов
Моля, подкрепете ни.