Реклама / Ads
4| 6242 |16.04.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

България в десетте на най-желани дестинации в Германия

.
Испания и Майорка са фаворитите на немските туристи. България е единствената източноевропейска страна в класацията. Липсата на евтини полети до Варна и Бургас пренасочва пътниците към курорти, достъпни с нискотарифни компании.
 

Само две седмици преди старта на официалната чартърна програма за България, известната анализаторска агенция GIATA-Ranking класира нашата страна на 9-то място сред най-предпочитаните дестинации. България е подобрила коефицента си от 1.7 на 2.2 спрямо март 2007 г.. Това съобщи днес г-н Манол Димитров, ръководител на Туристическия информационен център на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн.

Анализите са в резултат на записванията в 16 000 райзебюра в Германия, които предлагат почивки в 60 000 хотела в цял свят. България е единствената източноевропейска страна в класацията, независимо, че в последните анализи през януари Дрезднер банк обяви Полша и Чехия като дестинации, където германците са оставили съответно 2.2 и 2.4 милиарда евро за туристически услуги, което представлява 55% от туристическия пазар на двете страни. Класацията по държави е следната: Испания, Турция, Гърция, Египет, Германия, Италия, Тунис, Тайланд, България, Португалия. До 7-мо място класацията е същата, както през март 2007 г.. България от десето отива на девето място, Тайланд – от девето на осмо, а Португалия пада от осмо на десето място. За първи път авторитетният туроператор DERTOUR (Frankfurt am Main) отпечата обемист самостоятелен каталог за опознавателни пътувания до България и Румъния. Такова издание не е имало дори по време на развития социализъм и вероятно едновременното ни приемане в ЕС е обединило маршрутите на двете страни. В класацията на отделните курорти прави впечатление отстъплението от първо място на Турската ривиера (от 13,4 на 9,9 пункта). След сериозните скъпоструващи рекламни кампании Майорка се нарежда на първо място с 12.7 пункта (12.4 през 2007 г. ). За първи път в класацията се появява израелският курорт Синай. Regionen Ranking подрежда дестинациите така: Майорка, Турската ривиера, Хургада, Гран Канария, Тенерифе, Фуерта Вентура, Крит, Монастир, Синай, Ландзароте. Всички райзебюра се единодушни, че най-голям интерес германците проявяват към дестинациите, за които се предлагат масирани чартърни програми с нискотарифни превозвачи. Вече трета година Ер Берлин (AIR Berlin ) и CONDOR предлагат полети по 99-евро до Майорка в двете посоки, което за България е все още химера. За лято 2008 г. цените на полетите скачат с около 20 евро, но на фона на цените от 260 и 280 евро за полетите до Варна и Бургас естествено е интересът към Балеарските острови да е далеч по-висок. На 14 април Германия се разтресе от шоково повишаване на цените на бензина и керосина. Повишението няма да засегне краткотрайните полети, както е до България, но цените за далечните дестинации като Бразилия, Доминикана и Куба ще нарастнат поне със 100 евро. За съжаление Българското черноморие не фигурира сред първите десет в GIATA-Ranking за курорти. Сравнително скромната рекламна кампания за страната ни през зимата и липсата на каквито и да било брошури по витрините на цитраните 16 000 райзебюра в Германия, не рабоят за засилване на интереса към дестинация България. Благодарение на ТИЦ на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн, от октомври 2007 г. отново се възстановиха контактите с близо 2 300 райзебюра. Голяма част от тях реализират собствени програми, като след едноседмичен престой предлагат и обиколно пътуване из страната. И тази година основният туристопоток от Германия към България ще бъде менажиран от ТУИ, Томас Кук-Некерман, ИТС-Кьолн и Алтурс. Чартърната програма ще се извършва от 30 германски летища. Стартът е на 29 април, финалът е на 27 октомври. И четирите големи турооператорски компании получиха директна помощ от франкфуртския офис при провеждането на информационни семинари за експедиенти (продавачите в райзебюрата). Известно е, че на всеки 3-4 години екипите на райзебюрата се обновяват с млади специалисти, много от които изобщо не познават туристическите ни забележителности. Личните контакти с тях стимулират записванията за страната ни, защото офисът на СИТ е единственото българско национално туристическо представителство в цяла Европа. Изпращането на рекламни материали, плакати и DVD-та до туристически агенции, онлайн-райзебюра, спортни и пенсионерски съюзи, даде начален старт още през октомври 2007 г. най-вече на уелнес и спа пътуванията за страната ни. Известният германски туроператор Kur Club Franz Rais, стартира собствена чартърна програма още на 19 март. През април, май и юни близо 3 000 германци ще пътуват до Златни пясъци, Клуб „Ривера", „Св.св. Константин и Елена", „Албена" по програмите на Kur Club Franz Rais. За втора година ТУИ предлага в своя специализиран каталог – VITAL и хотели със спа и уелнес програми в Слънчев бряг. Цената на двуседмично пътуване със съответния пакет процедури е над 1500 евро. Според г-н Манол Димитров, на германския пазар все още са неизползувани възможностите за привличане на туристи с уелнес и спа програми и екомаршрути. Съчетанието на морския ни продукт с екскурзии до културно-исторически паметници задължително налага изработването на модерен и подходящ за европейската публика „Културен календар на България". Той трябва да стане достояние месеци преди активния сезон за многобройните райзебюра в Германия. Много е важно през април и май да се запази съотношението цена – услуга, защото първите посетители ще дадат оценка и ще повлияят на останалата част от туристическата публика дали да предприеме пътуване към нашата страна или към друга дестинация.

*** GIATA обработва и разпространява материали на всички известни туристически оператори и посредници на туристически услуги. В продължение на много години компании като «Томас Кук», «Ийзи Джет», «ИТС», «ФТИ», «Олтурс», «Йегер Турс», «Експедиа», «Тревълченъл» и Lastminute.com, а така също около 18 000 други клиенти съхраняват своята информация на сървърите на « GIATA». Чрез Интернет или системите Amadeus, Sabre, Worldspan, Galileo се разпостранява информация за 220 000 хотела в цял свят.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4884 |10.04.2008 МВФ: Икономическият растеж на България ще се понижи . 1| 5518 |13.03.2008 България - Мекка на хазарта . 0| 5005 |14.02.2008 Представяме България на най-платежоспособните германци . 0| 4796 |06.02.2008 Над 60 хил. унгарци предпочели България през 2007 г.

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads