Реклама / Ads
0| 3591 |01.06.2022 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Бизнесът: Мерките срещу кризата са предизборни

.
Добрин Иванов
Мерките не са достатъчно фокусирани, защото тези мерки увеличават паричното предлагане на доходите в най-нискодоходните групи, което означава, че те ще повишат търсенето и ще увеличат инфлацията. Тоест, тава са проинфлационни мерки и имат антиинфлационен ефект. Те само дават инструменти за повишаване на потреблението. Така че нямаме антикризисни мерки, а по-скоро тези мерки приличат на предизборни

Това заяви Добрин Иванов от Асоциация на индустриалния капитал в България пред Нова телевизия. По думите му те не стимулират икономическия растеж, защото не повишават икономическата активност или производството


„Ако се изплащат твърде много помощи това създава допълнителен натиск на инфлацията. Този проблем седи пред всички правителства. За да се спре инфлацията трябва икономическа болка“, каза от своя страна икономистът Стоян Панчев.


Панчев заяви, че някои от мерките могат да помогнат за частичното излекуване на инфлацията. „Една от тези мерки е за повишаване на прага за регистрация по ДДС“, даде пример той.


„Времената са трудни и няма изглед да станат по-добри“, каза Иванов. Икономистът Пенчев смята, че влизането в еврозоната трябва да се забави до 2029 г.



Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 0| 4206 |19.02.2022 ИПИ: Икономиката се възстанови от Covid кризата . 3| 4410 |20.01.2022 Министър Проданов за мерките, щетите и компенсациите на туристическия бранш . 0| 3418 |30.08.2021 Нинова към туристическия бранш: Да решим заедно какви са работещите мерки за подпомагане на бизнеса и запазване на работните места в кризата . 2| 5012 |02.06.2021 Кирил Петков: Чуждестранните инвестиции и износът ще изведат икономиката от кризата
Реклама / Ads