Реклама / Ads
0| 5106 |01.06.2022 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Бизнесът: Мерките срещу кризата са предизборни

.
Добрин Иванов
Мерките не са достатъчно фокусирани, защото тези мерки увеличават паричното предлагане на доходите в най-нискодоходните групи, което означава, че те ще повишат търсенето и ще увеличат инфлацията. Тоест, тава са проинфлационни мерки и имат антиинфлационен ефект. Те само дават инструменти за повишаване на потреблението. Така че нямаме антикризисни мерки, а по-скоро тези мерки приличат на предизборни
 

Това заяви Добрин Иванов от Асоциация на индустриалния капитал в България пред Нова телевизия. По думите му те не стимулират икономическия растеж, защото не повишават икономическата активност или производството


„Ако се изплащат твърде много помощи това създава допълнителен натиск на инфлацията. Този проблем седи пред всички правителства. За да се спре инфлацията трябва икономическа болка“, каза от своя страна икономистът Стоян Панчев.


Панчев заяви, че някои от мерките могат да помогнат за частичното излекуване на инфлацията. „Една от тези мерки е за повишаване на прага за регистрация по ДДС“, даде пример той.


„Времената са трудни и няма изглед да станат по-добри“, каза Иванов. Икономистът Пенчев смята, че влизането в еврозоната трябва да се забави до 2029 г.



Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2181 |16.12.2025 GEO – SEO оптимизацията в ерата на AI . 2| 2568 |14.12.2025 Ръст в цените на основни хранителни стоки през седмицата у нас . 6| 2991 |12.12.2025 Няма бюджет, няма проблем: Какво следва, ако влезем без новa фискална рамка в 2026? . 1| 3228 |10.12.2025 Край на „таксата за маса“: Турция въвежда нови правила за кафенета и ресторанти

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads