Гагаузов: Магистрала "Тракия" може да я почнем до 3 месеца с наши пари
Той посочи, че до два месеца търговете могат да приключат, освен ако не възникне процедура по обжалване. Има готовност за тръжната процедура, пълни работни проекти, отчуждаване на терена, платено е на собствениците, добави министърът.
В едномесечен срок съм в състояние да издам строително разрешение за започване изграждането на магистралата, каза Гагаузов, цитиран от БТА.
Министърът посочи, че търговете ще бъдат международни, открити за участие на всеки, който отговаря на зададените условия. Необходимо е кандидатите да са строили подобни съоръжения. Гагаузов допълни, че ще има изискване към кандидатите да имат повече мощности, отколкото са необходими за самия обект.
Според министъра ще има много голям интерес към изграждането на магистралата. В момента се обсъжда дали да бъдат три или четири лотовете, за да може по-бързо да бъде построена магистралата, каза той. От датата на започването на строителството в не по-дълъг период от две години магистралата ще бъде завършена, т.е. до 2010 г., смята Гагаузов.
Търговете за лотовете ще бъдат едновременно при едни и същи условия, строителството също ще започне едновременно, посочи министърът.
Попитан дали строителството на съоръжението няма да натовари бюджета, министърът каза, че има предвидени 300 милиона лева в сегашния бюджет, без да иска допълнително каквито и да било средства, които са т.нар. структурен резерв. Ще поставя въпроса пред министъра на финансите и предполагам с комисията по бюджет и финанси в Народното събрание трябва да се споразумеем каква част от тази сума можем да ползваме, посочи той.
Министърът предположи, че 100-120 милиона лева ще бъдат достатъчни до края на годината за участъка между Стара Загора и Карнобат, а останалото ще бъде за следващата година.
В отговор на въпрос Асен Гагаузов каза, че е получен имейл от португалските фирми концесионери, от който става ясно, че поставеното условие за осигуряване на финансиране за дострояване на магистралата не е изпълнено. Министърът посочи, че не е необходимо договорът да бъде развален, а това може да стане само с решение на Министерския съвет, че няма концесия. Той изрази надежда това да стане на заседанието на правителството следващия четвъртък.
Тогава ще се възложи на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" да изготви тръжните условия, в едномесечен срок ще се набират кандидати, след което ще се състои самата процедура и ще се сключи договор с победителите.
Помолен да коментира съмненията на опозицията, че процедурата ще бъде прозрачна и обществените поръчки - спечелени от фирми, близки до управляващите, министър Гагаузов каза, че няма фирми, които да са близки до управляващите. По думите му това са най-големите български фирми и предположи, че в конкурса ще участват и големи международни компании.
Леко закъснял коментар: Тази информация с мъдрите мисли на министъра качихме на сайта още сутринта поради нейната фундаменталност. През това време ни се обадиха обаче обикновените българи Куку и Пипи. Вместо "добър ден" и някоя дума за времето, те наченаха разговор с това, че са прости хора, не разбират от голямата политика и голямото пътно строителство, но някакви въпросчета се загнездили в малките им душици и не им дават покой. Искат да ги зададем чрез сайта. Понеже гледаме да се отървем от такива досадници като Куку и Пипи, решихме, че е по-добре да пуснем техните питанки, отколкото да ни звънят ден и нощ и да не ни дадат покой. Освен това и други най-обикновени гражданя ни питат неща в електронната поща, на които ние няма как да отговорим, защото в екипа ни няма нито един министър нито партиен вожд. На нас квалификацията ни стига дотам да даваме на читателите си новини за ръзмисъл или забавление, редувани с някоя закачка... Та Куку и Пипи, плюс още неколцина любопитни, искат да знаят следното: защо като държавата е можела сама да направи магистралата, я даде на някакви португалци с някакви българи? Защо имаше скандали и нерешени проблеми повече от пет години и чак сега се разбра, че тези хора нямат банкови гаранции, пари и сили да наливат асфалт? Да не би европейският натиск и ровене около фонд "Пътна инфраструктура" да изплаши министър Гагаузов, министър Орешарски и още някой от осветяване на нерегламентирани контакти и нечисти сметки около магистралата, та предпочетоха да спрат проекта, за да не гръмне гранде скандале? Защо стотици милиони ще се дръпнат от бюджетния излишък за магистралата? На кого ще бъдат дадени? Може ли Куку или Пипи да са в журите - без глас, но да скиват как стават тези работи? Не стои ли зад всичко това един голям батко с един особен прякор, който не разбира от пътища, но разбира от лапкане на пари? Това са само част от питанията на Куку и Пипи. Ама няма страшно. Министрите може да не отговарят, щото тия двамата си нямат работа да се бъркат в големите държавни дела. Викат: Нали сме данъкоплатци, що да не знаем къде Гагаузов ни дава паричките и на кого. Глупости! Да не се кахърят управляващите. Стига им на тия двамата, че им дадохме думата. Така е домекратично. Куку и Пипи, какво да ги правиш...
Моля, подкрепете ни.