0|
5527
|01.11.2014
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
С името на розата - нов туристически регион
В България съгласно ревизираната схема за туристическо деление ще има 9 туристически региона, която е публикувана в портала за обществени консултации. Концепцията предвижда да има район „Розова долина”. Това е най-малкият туристически регион, предлаган досега у нас, в него живее едва 3% от населението и се намира върху 5% от територията.
Славата на българската роза обаче и неоспоримият факт, че страната ни е разпознаваема навсякъде по света заради ароматното цвете, са част от аргументите за налагането на това деление. Не е за подценяване, че макар и много малък, районът има утвърдена популярност на много пазари, особено на перспективни далечни пазари, се казва в концепцията на екипа от Софийския университет. Район „Розова долина” е отделен от „Тракия” и леко разширен на запад, като приобщава най-източните части от Софийския туристически район - общините Копривщица, Антон, Златица, Пирдоп, Челопеч, Чавдар и Мирково.
Идеята за подобен район не е нова и е съществувала в някои от предишните схеми за разделение на страната. Тогава обаче се е коментирал под друго име - Средногорски или Подбалкански. В „Розова долина” ще се предлага широк продуктов микс, базиран на розата, тракийското наследство, Възраждането и минералните води. Екипът, написал концепцията, не приема за особено силни аргументите, че „Розова долина” е несъизмерим с останалите райони по отношение на териториален обхват и развитие на туризма. Обособяването на район Розова долина е „прекрасно, защото ако има нещо, с което България да е позитивно известна, това са розите и киселото мляко”, коментират чужди туристически експерти.
Предложената схема на туристическо райониране се основава на задълбочен анализ на досегашните районирания в България от началото на 60-те години досега. В този период туристическите региони у нас са били между 3 и 14 в зависимост от предложенията на различните екипи. Освен „Розова долина” с център Казанлък, според новото разпределение на картата на страната ще бъдат районите „Дунав” с център Русе и специализация културен и круизен туризъм, „Стара планина” със седалище във Велико Търново и основен акцент планински и екотуризъм. Управлението на район „Тракия” ще се прави от Пловдив, а специализацията му е културен и винен туризъм. За регион „Родопи” с център Смолян е предвидено да се наблегне на планинския и селския туризъм, а в „Рила - Пирин” се акцентира и на религиозния туризъм. Центровете на региони „Северно Черноморие” и „Южно Черноморие” са двата ни най-големи морски града. Деветият регион е „София”, чийто приоритет ще бъде делови и културен туризъм. Проектът е финансиран от МИЕ и е осъществен съвместно с колектив от водещи български научни работници и преподаватели.
Идеята за подобен район не е нова и е съществувала в някои от предишните схеми за разделение на страната. Тогава обаче се е коментирал под друго име - Средногорски или Подбалкански. В „Розова долина” ще се предлага широк продуктов микс, базиран на розата, тракийското наследство, Възраждането и минералните води. Екипът, написал концепцията, не приема за особено силни аргументите, че „Розова долина” е несъизмерим с останалите райони по отношение на териториален обхват и развитие на туризма. Обособяването на район Розова долина е „прекрасно, защото ако има нещо, с което България да е позитивно известна, това са розите и киселото мляко”, коментират чужди туристически експерти.
Предложената схема на туристическо райониране се основава на задълбочен анализ на досегашните районирания в България от началото на 60-те години досега. В този период туристическите региони у нас са били между 3 и 14 в зависимост от предложенията на различните екипи. Освен „Розова долина” с център Казанлък, според новото разпределение на картата на страната ще бъдат районите „Дунав” с център Русе и специализация културен и круизен туризъм, „Стара планина” със седалище във Велико Търново и основен акцент планински и екотуризъм. Управлението на район „Тракия” ще се прави от Пловдив, а специализацията му е културен и винен туризъм. За регион „Родопи” с център Смолян е предвидено да се наблегне на планинския и селския туризъм, а в „Рила - Пирин” се акцентира и на религиозния туризъм. Центровете на региони „Северно Черноморие” и „Южно Черноморие” са двата ни най-големи морски града. Деветият регион е „София”, чийто приоритет ще бъде делови и културен туризъм. Проектът е финансиран от МИЕ и е осъществен съвместно с колектив от водещи български научни работници и преподаватели.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads