Капани дебнат потребителите на ”Черния петък”
Очакванията са 2/3 от българите да се възползват от намаленията на "Черния петък". Напук на традициите на Запад, където милиони щурмуват магазините, у нас близо 70 % от потребителите свързват "Черния петък" с пазаруване онлайн.
На този ден онлайн измамниците се активизират. Те предлагат „маркови” дрехи, електроуреди и др. за понякога 95% по-ниска цена от оригинала… само, за да откраднат парите или банковите ви данни.
Дрехи, обувки, спортни стоки, козметика и малки домашни електроуреди ще са най-предпочитани от шопинг маниаците. Като мъжете ще заложат на мобилните телефони, телевизорите и компютрите. Дамите пък ще се насочат основно към продуктите за красота, като парфюми и козметика, както и към детските стоки и играчки.
Обещания за рекордно ниски цени и шокови намаления ни примамват от витрините в моловете и големите онлайн магазини. За съжаление има капани още преди големите отстъпки да са дошли. Атрактивно намаление на набелязани стоки в онлайн магазин привлича вниманието. При съпоставка на цените, преди и след отстъпката, обаче се натъква на проблем.
Има и друг капан - цените на стоките се изписва с дреен шрифт, което в много случаи заблуждава гражданите.
При пазаруването в интернет няма изискване старата цена да е била в сила поне месец преди намалението. Само за дни обаче цената на часовник, продаван онлайн, скача от 100 долара на над 2000 лева, буквално дни преди "Черния петък".
„При реалните търговски обекти е на лице специфично изискване за намаленията, тоест старата цена трябва да е била такава в продължение най-малко на един месец”, казват от Комисията за защита на потребителите.
По време на "Черния петък" има бум на джебчии. Обект на кражбите са пари, мобилни телефони и документи. Джебчиите използват, че клиентите са разсеяни, докато плащат на касите или се разхождат. Големите търговски центрове утре ще се охраняват и от полицаи – цивилни и униформени.
На "Черния петък" се увеличават и кражбите от коли, паркирани в моловете или около тях.
Моля, подкрепете ни.