Над 81 млн. лв. са внесени от акцизи за бира през 2016 г.
Постъпленията от акциз за бира през 2016 г. са с 5 процента повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева.
Членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира през 2016 г., което е с 2,5 на сто повече от продажбите им през 2015 г.
Пивоварите отбелязват също така активен инвестиционен процес, ръст в продажбите на бира, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, изпълнени ангажименти за социална отговорност и защита на потребителите.
През 2016 г. капиталовите инвестиции на всички членове на Съюза са близо 43 милиона лева. Парите са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, финализиране окомплектоването на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.
Постигнатите през 2016 г. резултати показват, че процесите на българския бирен пазар са идентични с общоевропейските и индустрията като цяло бележи устойчиво развитие. Пивото като висококачествен натурален продукт продължава да привлича все повече консуматори, а откриването на нови малки и микро пивоварни стимулира развитието на категорията с разнообразие от различни стилове и асортименти бира", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението.
През 2016 г. членовете на СПБ обогатяват портфолиото си със 7 нови продукта. Пивоварните компании са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки.
По данни на НОИ през изминалата година в икономическа дейност "Производство на пиво и малц" работната заетост е 2400 човека.
Амбицията на всички е българските пивовари отново да завоюват първите места с добрите си практики в общоевропейските инициативи на индустрията и да запазят водещите си позиции по отношение на репутацията на бранша и категорията, заявяват от Съюза на пивоварите в България.
Моля, подкрепете ни.