Реклама / Ads
0| 13349 |10.12.2021 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Шофьори срещу транспортни фирми? Или може би е по-добре заедно!

.
Преди точно 3 седмици в България стартира един уникален по рода си дигитален продукт за по-добра връзка между шофьорите и техните шефове. За това какъв е бил стартът, какви са първите впечатления и какво очакват от бъдещето, разговаряхме с екипа зад Driver-Job.eu.
 

Каква всъщност е идеята зад Driver-Job.eu и как се зароди?

 

Всъщност ние сме хора, които от дълго време се занимават с транспорт и логистика и сме вътре в кухнята. България има много силни традиции особено в автомобилния транспорт още от времето на СоМат и те бяха доста успешно продължени след присъединяването към Европейския съюз. За съжаление, в последните 5-6 години това развитие стагнира и основният проблем е недостигът, който много транспортни фирми изпитват както с добри и подготвени кадри, така и с млади хора, които изобщо са склонни да изучат шофьорската професия. Причините, разбира се, са много дълбоки, като се започне от демографската картина и отворения европейски работен пазар, но много от тях са решими. Много добри транспортни фирми прекъсват развитието си, защото не могат да намерят шофьори. Паралелно с това много добри, трудолюбиви и честни шофьори напускат българския работен пазар дълбоко огорчени, защото са били изиграни и измамени от псевдо транспортни фирми и криворазбран предприемачески тарикатлък. Комуникация между двете страни (особено преди да бъдат започнати някакви работни взаимоотношения) е почти нулева, а много често липсва реална представа какво един или друг човек търси и цени (не всичко опира винаги само до пари).

 

Решихме, че ако зададем една лесна и неангажираща форма на контакт, където всеки може да заяви и защитава представите си лесно да обменя информация с другата страна – това ще даде отчасти решение на проблема.

 

А именно: Най-добрите шофьори да бъдат в най-добрите транспортни фирми.

 


.

 

И какви са отзивите след първите 3 седмици?

 

Доста позитивни в по-голямата си част. Но разбира се, не липсваха клишета от рода на приказката за Сталин и шофьорите. Факт е, че без да правим някакъв голям маркетинг и предимно чрез устна и фейсбук пропаганда, имаме над 420 регистрирани потребители. Тава не е много, но е едно добро начало, което показва интереса както на шофьори, така и на транспортни фирми към платформата.

 

А какви са Вашите очаквания за бъдещето? Как си представяте Driver-Job след време?

 

На първо място, искаме да привлечем толкова много активни потребители в платформата, че тя да започне да развива свой собствен живот. Ние не трябва да сме модератори на някаква интерактивна комуникация, а само да даваме инструмента, чрез който тя да се случва. Ще трябва, разбира се, да се променят някои съвсем закоренели в България представи за взаимоотношенията между работодател и служител.

 

Какво визирате точно?

 

Представата на много собственици и управители на транспортни фирми за това как се ангажира персонал често се изчерпва с това да се пусне обява и да се отсяват кандидатите. Така са се случвали нещата през 90-те и началото на 2000-те години…сега кандидати просто няма. Шофьорите (особено честните и добри) са един ограничен ресурс, за който всеки трябва да се пребори. От друга страна, има още много шофьори, които третират транспортните фирми като временен пристан, от който каквото може да се завлече, все е добре дошло. Краткосрочно мислене и при двете страни пречи да се изгради по-продуктивно бизнес взаимоотношение, от което печелят всички. В крайна сметка по-съобразителните и по-гъвкави транспортни фирми ще се наложат. В нашата платформа вече има над 330 регистрирани шофьори

с телефонни номера, мейл адреси, както и умения и предпочитания – който истински иска да се бори за развитието на бизнеса, ще се свърже с тях и ще може да направи истински подбор, като наеме най-добрите.

 

В крайна сметка не опира ли всичко до пари?

 

Не само. Разбира се, че парите са един решаващ фактор, но в никакъв случай не единственият. Всички други условия (каква е техника, как се почива, как се осигурява труда, дали шофьорите ще се прибират при семействата си или ще превърнат кабините във втори дом и т.н.) са важни при вземане на решението дали определена оферта за работа подхожда. И тук, разбира се, има различни предпочитания при шофьорите.

 

А, от друга страна, българският бизнес и пазар на труда сам се идентифицира и рекламира като евтин последните 30 години. Редица (не само български, а генерално източноевропейски транспортни фирми) завземаха пазарен дял безумно подбивайки цените на западните си колеги, разчитайки предимно на по-ниски шофьорски разходи и данъци…това предимство вече почти не съществува. Затова смятаме, че ще е нужен много по-директен начин на правене на бизнес, който не разчита на евтината цена, а и на добро и качествено изпълнение. И тук Driver-Job  дава възможност на всеки , който желае и иска да се бори за пазарен дял и по-добро съотношение цена-качество да бъде активен, а не да чака  да се случи нещо.

 

Планирате ли в бъдеще допълнителни функции на платформата освен вече съществуващите?

 

Ние имаме редица идеи, които са полуготови или в зародиш. Разбира се, реализирането им на практика е много трудоемък и продължителен процес. А много често обратната връзка, която получаваме от потребителите ще бъде меродавна, дали определена функция всъщност наистина носи това, което сме се надявали. Но да – очаквайте много още интересни възможности както за шофьори, така и за транспортни фирми на Driver.job.eu. От самото начало се водим от едно правило: Ние не планираме или променяме резултатите, а предоставяме на потребителите инструмент, с който те много по ефективно да могат да изразят собствените си потребности и да реализират собствените си желания!

 

· отвори безплатната база данни Driver-Job

· свали мобилно приложение за андроид Driver-job

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 34616 |09.04.2021 Сигнал до Фрог: Шофьори пукат гуми, падат джанти по пътищата на Борисов . 10| 6116 |26.09.2019 Ангелкова: Търговска тайна са загубите на хотелиерите и транспортните фирми у нас . 0| 5322 |02.10.2017 Транспортни фирми скочиха срещу тол системата: Не е справедлива . 0| 5337 |09.05.2016 Стотици наши шофьори блокирани на италиански пристанища

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads