Реклама / Ads

ПРЕЗИДЕНТСКИ ИЗБОРИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ

0| 5102 |20.05.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Скъпият петрол пречи на летния сезон

.
200 000 евро за реклама можеха да доведат 25% повече германски туристи на българското Черноморие през май. СИТ призовава през 2009 г. строителството по курортите да спре на 15 април.

Германските медии през последните дни преливат от реклама на евтини пътувания до Турция, Египет, Тунис и Майорка. Цените варират от 380 до 430 евро на седмица с включен полет и настаняване в двойна стая с полупансион.

Ако българската държава беше насочила поне 200 000 евро за реклама в Германия, Българската ривиера можеше да направи удар в десетката. При внимателно разглеждане на цените за май при най-евтиния туроператор в Германия за пътувания до България БГ Турс–Берлин ( BG Tours-Berlin) офертите превъзхождат по атрактивност тези на преките ни конкуренти. Българското черноморие предизвиква силен интерес на капризния немски пазар с чартърите на BAC ( Bulgarian Air Charter) и Air Via за около 130 евро билет по дестинациите Франкфурт-Бургас-Франкфурт и Берлин-Варна-Берлин. Заради скъпия петрол към цената на всеки полет се добавя допълнителна такса от 45 евро на полет ( при досегашна – 18 евро). Промоцията е валидна само за май, затова райзебюрата ни засипват със запитвания за изгодните оферти, съобщава г-н Манол Димитров, ръководител на туристическия информационен център на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн.

Атрактивни са и предложенията за ваканция в България – едноседмични почивки в четиризвездни хотели на първа линия се предлагат за 369 евро на турист в двойна стая с включени закуска и вечеря. Дори 4-звездният „Виктория палас" в Слънчев бряг предлага до 7 юни цена за 25 евро на турист в двойна стая на база полупансион.

За периода до 31 май тризвездни хотели в Слънчев бряг дават нощувка в двойна стая само за 14 евро дневно на легло с полупансион. Така че, ваканцията за 10 дни плюс полет от 130 евро до края на май на обикновеният немски турист у нас излиза на половин цена от тази на кокуренцията. Подобни са офертите в каталозите на ИТС, евтиния туроператор на ТУИ 1,2 FLY, Некерман-Томас Кук и Алтурс. По витрините на немските райзебюра почти не се срещат рекламни плакати за пътувания към България. Няма рекламни карета в пресата, нито клипове в електронните медии. Тунис е откупил рекламно каре в най-масовия седмичник „Билд ам Зонтаг"( Bild am Sonntag) с тираж 3 милиона, където предлага цени на седмични пътувания съвместно с евтиния туроператор Jahn Reisen. Рекламите се публикуват втора година всяка седмица. Сумата за тази мащабна акция се поделя от наполовина от Министерството на туризма на Тунис и на германския туроператор. Съюзът на инвеститорите в туризма е готов да инвестира в реклама на България за майските оферти догодина. Но това би се обърнало като бумеранг срещу самите нас, ако курортите ни не са готови за ранния сезон – ако не спре изливането на бетон, ако не са почистени и озеленени, ако не работят съоръженията. Затова СИТ призовава през 2009 г. общинските съвети да издадат заповеди за прекратяване на строителните работи още на 15 април, за да са напълно готови курортите да приемат масово гости на 1 май. Изгодните майски оферти биха довели до удължаване на сезона и до привличането на нови туристи. „Много от проблемите на българския летен туризъм са предопределени от краткия сезон, който като тенденция се скъсява още повече", смята Валентин Йосифов, заместник-председател на СИТ. Германските медии коментират, че повишаващите се цени на керосина поставят на изпитание туристическите и безнес пътувания в цял свят. „Франкфуртер алгемайне цайтунг" обяви, че само за 10 години цените на самолетното гориво са скочили с 300 на сто. От началото на май „добавката" към полетите за пътуванията на средните дестинации, каквато е и България, е вече около 45 евро, а за далечните - до 100 евро. Колкото и да са изгодни офертите за Лято`2008 доплащането от 50 до 70 евро на полет увеличава разходите за почивка на германците. Така че за двама души пътуването автоматично поскъпва със 140 евро, без хотелиерите да са повишили цените. Тази нерадостна картина рефлектира и върху България, тя е бомба със закъснител особено в навечерието на договарянията с големите ни германски партньори на туристическата база за догодина, смята г-н Манол Димитров. Българските хотелиери са поставени в сложна ситуация от натиска на туроператорите за по-ниски оферти за нощувките и от увеличението на цените, заради поскъпналия бензин. Рекламата и промотирането на България са изключително важни пред задаващите се трудности от шоковите цени на петрола. С усилията на туристическия информационен център на Съюза на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн, който работи с 20 райзебюра, с помощта на Държавната агенция по туризъм и с участието на големите браншови организации може да се преодолее рекламната пасивност и да се засили интереса към дестинация България в основен пазар като Германия. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 0| 4931 |13.05.2008 Созопол открива сезона със заря и спектакли . 1| 4940 |22.02.2008 Задава се хаос на летищата през летния сезон . 0| 5237 |24.01.2008 Туристическият бранш се събира да подготвя новия сезон . 3| 4676 |15.10.2007 Започна новият строителен сезон в Слънчев бряг

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ