0|
5704
|27.04.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Търсенето на бизнес кредити не е намаляло
Икономическата криза е отворила ниша за институции с по-гъвкав подход към нуждите от финансиране на малки и средни предприятия.
Въпреки кризата, а може би точно заради нея търсенето на бизнес заеми нито е намаляло, нито е нарастнало. Настоящата икономическа ситуация просто е отворила ниша за институции с по-гъвкав подход към разнообразните нужди от финансиране на малки и средни предприятия (МСП), съобщават от дружеството за бизнес-ипотечни кредити "Кредитекс".
При бизнеса няма два еднакви случая, особено по време на криза, и е невъзможно да се определят условия, в които да се впишат всички. Спецификата в момента е, че за да отпуснат подходящ заем на фирми с различни дейности, на кредиторите им се налага да разплитат сложни казуси. Онези от тях, които се опитват да вместват МСП в "продукти" и "програми", рискуват да загубят добри клиенти.
"При нови клиенти с добър бизнес е важно да не се робува на клиширани изисквания. Ако кредиторът разбере, че обезпечението е в Слънчев бряг например, не е необходимо да подскача като ужилен - на първа и втора линия в този курорт има хубави имоти, които няма да загубят ликвидността си. Строителство винаги ще има, дори по време на криза. Кредити за строителство не винаги се изключват, защото срещу вас може да стои добър клиент, с добър бизнес", коментират от "Кредитекс".
При индивидуалния подход към МСП не се налагат ограничения при финансирането на фирми с определена сфера на дейност, както и отхвърлянето на определен тип имоти като обезпечение. Всеки бизнес се разглежда поотделно и поотделно се оценява потенциалът му.
Индивидуалният подход към стари клиенти, които временно изпадат в затруднение, включва способността на кредитора да изслуша предприемача, да анализира казуса му и да изработи схема за излизане от кризата (разсрочване на заема, допълнително обезпечение, консолидиране на задълженията). Когато някой изпадне в затруднение, е добре да му се помогне, а не веднага да се премине към обезпечението. Кредиторите не са агенции за недвижими имоти. Целта им е да помогнат на една фирма да излезе от кризата и заедно да преструктурират кредита, така че той да продължи да бъде обслужван.
При бизнеса няма два еднакви случая, особено по време на криза, и е невъзможно да се определят условия, в които да се впишат всички. Спецификата в момента е, че за да отпуснат подходящ заем на фирми с различни дейности, на кредиторите им се налага да разплитат сложни казуси. Онези от тях, които се опитват да вместват МСП в "продукти" и "програми", рискуват да загубят добри клиенти.
"При нови клиенти с добър бизнес е важно да не се робува на клиширани изисквания. Ако кредиторът разбере, че обезпечението е в Слънчев бряг например, не е необходимо да подскача като ужилен - на първа и втора линия в този курорт има хубави имоти, които няма да загубят ликвидността си. Строителство винаги ще има, дори по време на криза. Кредити за строителство не винаги се изключват, защото срещу вас може да стои добър клиент, с добър бизнес", коментират от "Кредитекс".
При индивидуалния подход към МСП не се налагат ограничения при финансирането на фирми с определена сфера на дейност, както и отхвърлянето на определен тип имоти като обезпечение. Всеки бизнес се разглежда поотделно и поотделно се оценява потенциалът му.
Индивидуалният подход към стари клиенти, които временно изпадат в затруднение, включва способността на кредитора да изслуша предприемача, да анализира казуса му и да изработи схема за излизане от кризата (разсрочване на заема, допълнително обезпечение, консолидиране на задълженията). Когато някой изпадне в затруднение, е добре да му се помогне, а не веднага да се премине към обезпечението. Кредиторите не са агенции за недвижими имоти. Целта им е да помогнат на една фирма да излезе от кризата и заедно да преструктурират кредита, така че той да продължи да бъде обслужван.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads