Реклама / Ads
2| 4865 |18.08.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Уолстрийт джърнъл: България иска повече туристи

.
Клънчев бряг е най-големият български курорт
Туристическият сектор в България дава 8,7 процента от брутния вътрешен продукт на страната, но тя все още има проблеми с достигането на по-високо качеството в тази област.
 
Това пише американското издание "Уолстрийт джърнъл" в статия под заглавие "България иска повече туристи" на журналистите Ник Скрекас и Том Мъд, посветена на българския туризъм, информира БТА.

Хората от туристическия бранш се оплакват от тежката зависимост от туристическите мега комплекси, работещи на принципа "всичко включено в цената" (all inclusive), от недостатъчно доброто обслужване и от изхабената инфраструктура, отбелязват авторите на статията.

В последните 10 години се говореше много за българския туризъм, насочен към лова, голфа, карането на ски, културните и природните забележителности.

Масовият туризъм обаче все още си остава основен елемент в туристическия бранш, защото другите форми на туризъм страдат от липсата на държавна организация, от лошото управление на културните обекти и от недостатъчната реклама, пишат двамата журналисти.

Те цитират Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма, който казва, че закъсненията в строежа на нови магистрали - поради корупцията или липсата на опит от страна на правителствата и местните власти, е създало значителен дисбаланс, имайки предвид капацитета на новопостроените хотели.

Общо 2,1 млн. туристи посетиха България през първата половина на 2010 г., се казва в статията. Това е с 1,9 процента повече в сравнение със същия период на 2009 г. Но всеки 9 от 10 туристи идват в България през лятото - нещо, което българският премиер Бойко Борисов се надява да успее да промени, пишат журналистите и добавят, че миналата седмица Борисов е наредил на министрите да разработят стратегия за развитие на културния туризъм, след като в Созопол археолози откриха мощи, за които се смята, че са на Свети Йоан Кръстител.

Забелязват се и други признаци, че се работи за промяна, отбелязва "Уолстрийт джърнъл".
В София занемарените сгради в неокласически стил сега са обновявани, както направиха в Прага през 90-те години на миналия век. Мрачните блокове от съветски тип постепенно се заменят от модерни сгради от стомана и стъкло. Като пример се посочва и бившата сграда на Техническия университет в София, днес превърната в музей, наречен българския Лувър.
Като друг пример за подобряване на инфраструктурата с цел привличане на повече туристи се посочва и скоростната жп линия, която ще свързва София с Пловдив и Бургас и която трябва да бъде завършена през 2012 г. Очаква се подобрение и в подготовката на хората, работещи в туризма, защото идва ново поколение, което има други перспективи и знае езици, се казва в статията.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 6270 |10.08.2010 България и Сърбия решават за "Южен поток" зад гърба на Русия . 1| 5214 |09.08.2010 България е най-евтина за туристи . 3| 5125 |06.08.2010 Атракционните полети табу за туристите на морето . 0| 5438 |02.08.2010 България и Гърция предоговарят за "Набуко"

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads