Георги Гвоздейков: България ще плати 6 пъти по-скъпо за медицински хеликоптери
"Отново се оказах прав! Дълго време обяснявах, че авиационен оператор не може да бъде лицензиран за HEMS полети без да има хеликоптер. Затова България Хели Мед Сървиз ЕАД пусна обществена поръчка за „сух лизинг“ на оборудван хеликоптер, за да лицензираме БЪЛГАРСКИ авиационен оператор за HEMS.
Закриха ни по спешност преди да подпишем договор, който за ДВЕ години щеше да ни струва 4,5 милиона лева със заплати и издръжка за РАБОТНИ МЕСТА за БЪЛГАРСКИ екипи. Повтарям: 4.5 млн. и работни места за български екипи.
Какво направиха МТС и ДАО след като ни закриха: Разбраха, че не могат да лицензират авиационен оператор за HEMS полети без да има хеликоптер и затова започнаха да говорят за „мокър лизинг“. Мокър лизинг обаче не могат да сключат, защото НЯМАМЕ наш Авиационен оператор. Лицензиран!
Затова МТС и ДАО, след като осъзнаваха правните пречки, обявяват, че ще пуснат поръчка за възлагане на услуга HEMS по ДОГОВОР и ще възложат, аутсорсват (outsourcing) изпълнението на HEMS на ЧУЖД лицензиран авиационен оператор. Договорът според ДАО за ДВЕ години с евентуално удължаване с още една ще е на стойност 28 милиона лева! 28 млн. лв. за ЧУЖД оператор и работни места за чужди пилоти. Повтарям: 28 млн. лв и работни места за чужди екипи.
Всичко това стана ясно от участието на генералния директор на ДАО в "Денят започва" по БНТ 1 на 23.03.2023 г. Тази стойност е 6 пъти по-висока от стойността на услугата, която България Хели Мед Сървиз планира, 6 пъти повече пари на данъкоплатците, изхарчени за грешни решения на служебния кабинет.
Същият служебен кабинет, който до вчера обясняваше, че държавата щяла да фалира, сега намира 6 пъти повече пари, за да възложи дейност по HEMS на чужд авиационен изпълнител?!
Какво изобщо се случва в държавата? Време е да сменим некомпетентните решения с професионални такива."
Моля, подкрепете ни.