0|
5412
|26.11.2014
НОВИНИ
По 175 автомобила отиват за скрап всеки ден
През 2013 г. в България са рециклирани 64 035 автомобила, информират от компанията за рециклиране на стари коли „Евро Стийл Трейд".
Средно около 93% от материалите, вложени в производството на нов автомобил, могат да се рециклират.
Това на теория свежда до минимум количеството на депонираните отпадъци, които биха могли да окажат отрицателно въздействие върху околната среда и човешкото здраве.
Рециклирането на старите коли намалява значително енергийните разходи за добив и производство на нови суровини и не замърсява околната среда.В един стандартен автомобил се съдържат над 65% стомана и желязо.
Стоманата се използва за направата на купето, вратите, капака, багажника и калниците. Тези части включват минимум 25% вече рециклирано съдържание, защото желязо от скрап е задължителна съставка при производството на нова стомана.
От предаването на старата кола за скрап може и да се спечели. Цената, която фирмите за разкомплектоване плащат на собствениците, зависи от модела, марката, наличието на всички компоненти и части, тежестта. Тарифата започва от 250 лв. и може да стигне 2000 лв.
Центровете за разкомплектоване предлагат като услуга те да транспортират стария автомобил до площадката си, както и да го отпишат от общинските и полицейските регистри.
Въпреки че това намалява крайната цена, която собственикът получава за старото возило, е сред предпочитаните варианти, тъй като повечето коли, тръгнали към площадките за скрап, не са в движение и за транспорта им трябва да се плати отделно.
В случай че човек, предал колата си за скрап, реши да си я вземе обратно, дължи такси - 60 лв. за репатрирането на автомобила и по 16 лв. на ден за престоя на автомобила в центъра за разкомплектоване.
Когато автомобил е паркиран на улицата или на тротоара и има вид на изоставен - не се ползва, няма номер и гумите му са спаднали, му се поставя бележка. На нея пише, че ако колата не бъде преместена в двуседмичен срок, ще бъде репатрирана.
След изтичане на този срок служители на фирмата, която има договор с общината да събира старите автомобили, минават отново, за да проверят дали маркираната кола все още е там. В случай че е, се вика паяк, който я извозва до съответната площадка за събрани стари автомобили. Там автомобилът престоява две седмици или месец в зависимост от срока на общинската наредба и ако никой не го потърси, се рециклира.
Рециклирането на старите коли намалява значително енергийните разходи за добив и производство на нови суровини и не замърсява околната среда.В един стандартен автомобил се съдържат над 65% стомана и желязо.
Стоманата се използва за направата на купето, вратите, капака, багажника и калниците. Тези части включват минимум 25% вече рециклирано съдържание, защото желязо от скрап е задължителна съставка при производството на нова стомана.
От предаването на старата кола за скрап може и да се спечели. Цената, която фирмите за разкомплектоване плащат на собствениците, зависи от модела, марката, наличието на всички компоненти и части, тежестта. Тарифата започва от 250 лв. и може да стигне 2000 лв.
Центровете за разкомплектоване предлагат като услуга те да транспортират стария автомобил до площадката си, както и да го отпишат от общинските и полицейските регистри.
Въпреки че това намалява крайната цена, която собственикът получава за старото возило, е сред предпочитаните варианти, тъй като повечето коли, тръгнали към площадките за скрап, не са в движение и за транспорта им трябва да се плати отделно.
В случай че човек, предал колата си за скрап, реши да си я вземе обратно, дължи такси - 60 лв. за репатрирането на автомобила и по 16 лв. на ден за престоя на автомобила в центъра за разкомплектоване.
Когато автомобил е паркиран на улицата или на тротоара и има вид на изоставен - не се ползва, няма номер и гумите му са спаднали, му се поставя бележка. На нея пише, че ако колата не бъде преместена в двуседмичен срок, ще бъде репатрирана.
След изтичане на този срок служители на фирмата, която има договор с общината да събира старите автомобили, минават отново, за да проверят дали маркираната кола все още е там. В случай че е, се вика паяк, който я извозва до съответната площадка за събрани стари автомобили. Там автомобилът престоява две седмици или месец в зависимост от срока на общинската наредба и ако никой не го потърси, се рециклира.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads