”Български пощи” ЕАД се връща в конкуренцията за разпространение на печата
Министърът увери, че пощите разполагат със съответната инфраструктура, за да организират цялостния логистичен процес 24 часа и седем дни в седмицата. Целият пазар обхаваща над 133 маршрута ежедневно, през които преминават над 900 тона хартия месечно.
"Български пощи" планира да разпространява вестници и списания, без да се стреми към печалба, но и да не трупа загуби. Към момента дистрибуторите печелят между 30 и 35 % от цената на съответното издание. Влизането на „Български пощи” на пазара трябва да разсее две съмнения: първо, че пазарът е монополизиран и второ, че някой извива ръцете на издателите”, заяви министърът на транспорта и информационните технологии Росен Желязков.
Две са конкурентните предимства, с които дружество "Български пощи" разчита на предимство в състезанието: конкурентна цена и нови 3 000 пункта за крайно разпространение.
Росен Желязков допълни: "Български пощи" няма нито амбицията, нито желанието да се превърнат в монополист на пазара. Негова задача ще бъде да се диверсифицират доставките на печатни изделия”.
От понеделник пощите започват преговори с издатели за бъдещото разпространение.
Моля, подкрепете ни.