25|
4495
|27.11.2015
НОВИНИ
БСП: Управляващите бракуват авиацията ни
Депутатите от ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ се обявиха против предложението за ремонт на самолетите ни „МиГ - 29” в Полша. „Управляващите бракуват авиацията ни”. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Атанас Зафиров, който остро разкритикува предложения от управляващите проект на споразумение за ремонт.
Той опроверга няколко от точките в предложението, първата от които е че няма как да направим ремонт от самия производител, защото той е руски. ”Съветът на ЕС в свое решение от юли 2014 г. забранява в член втори, точка 1,2 и 3 пряката и непряка продажба, доставка, трансфер или износ на оръжие за и от Русия. Има обаче и една точка 4, според която параграфи 1,2 и 3 не засягат изпълнението на договори или споразумения, които са сключени преди първи август 2014 г., както и предоставянето на резервни части и услуги, които са необходими за поддръжката и безопасността”, аргументира се Зафиров. Той продължи, че нищо, освен политически инат и войнстващо русофобство, не ни спира при аналогични ценови оферти, да изберем оригинала. Според него вторият мит са цената и условията по договора. „В случая с двигателите двете цени са на пръв поглед идентични, но само на пръв поглед. Руската от милион и 50 хиляди евро включва всичко, включително транспорта, който в случая с полската ни се представя като жест от страна на Полша.И това е мит номер 3 – транспортирането на двигателите е за сметка на полската страна”, каза още Зафиров. По думите му цената, на която частната фирма ремонтира полските самолети, е 900 000 евро, а огромната разлика е в това какво получаваме за тези уж еднакви пари. Той направи сравнение, че от производителя бихме получили капитално-възстановителен ремонт с ресурс до 500 часа, с право на удължаване и то в лицензиран завод-производител, а от частния завод в Полша – 350 часа, без право на удължаване. „Съответно за едно и също нещо ще платим почти двойно, ще останем без гаранция и без летящи самолети за още 6 месеца. Гаранцията на полската страна е 200 часа, а руската – 350 часа”, обясни социалистът.
Атанас Зафиров заяви, че доставката на резервни части за полската страна е с изрична забрана те да бъдат ползвани от трети страни и такъв договор ще бъде предпоставка за спирането на тяхната доставка и не само за България, но и за Полша. „Откъде тогава полската страна би взела такива резервни части, за да изпълни българската поръчка”, попита депутатът. Той добави, че полската фирма е получила преди дни е получила категоричен отказ в Москва за доставка на резервни части, както и предупреждение, че ще се ходи на съд. „По моя информация полската страна се е оправдала за тази ситуация с изключително настоятелното искане на България”, каза още депутатът. Той предположи, че при тези обстоятелства, частите за нашия ремонт може би ще идват от онези 7-8 бракувани двигателя, които Полша е купила от Румъния. Зафиров поясни, че полската страна прави три опита да ратифицира от Русия своите заводи – през 2009, 2011 и 2014 г., но неизменно получава отказ за това, поради несъответствие на изискванията на производителя. „Нещо повече – полската страна признава, че документацията за ремонта е закупена от Украйна, в нарушение на международното законодателство и е с дата 16 януари 1991 г.”, добави социалистът. Той обобщи, че ако се приеме предложението, нашите самолети ще бъдат ремонтирани по остаряла технология и с части втора употреба.
Атанас Зафиров обясни, че руската корпорация извършва своите модернизации съвместно с две американски компании. „И надали колегите от Словакия са по-малко натовци от нашите държавни ръководители, въпреки че извършиха модернизацията на своите МиГ-ове именно в Русия”, каза още той. Зафиров определи т.нар. „глътка въздух” в доклада на Комисията по отбрана като онази последна глътка, която окончателно праща удавника на дъното.
Атанас Мерджанов: Отговорност за тази криминална сделка носи министърът и ще я понесе с оставка
„Много е показателен фактът, че ГЕРБ не взимат отношение в дискусията. По отношение на отговорността – министърът на отбраната ще е я понесе със своята оставка, която ние поискахме още на 1 октомври”. Това заяви зам.-председателят на ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ и говорител на левицата Атанас Мерджанов, който определи предлаганото споразумение като криминална сделка. „Криминална е също така, както министърът излъга и беше уличен от правораздавателните органи в лъжа, че му е предлаган подкуп”, продължи той. Мерджанов попита управляващите вярно ли е, че полската страна в последните няколко дни е помолила и настоявала за отлагане на споразумението и това ли е причината гледането да бъде преместено от сряда за петък.
Атанас Зафиров заяви, че доставката на резервни части за полската страна е с изрична забрана те да бъдат ползвани от трети страни и такъв договор ще бъде предпоставка за спирането на тяхната доставка и не само за България, но и за Полша. „Откъде тогава полската страна би взела такива резервни части, за да изпълни българската поръчка”, попита депутатът. Той добави, че полската фирма е получила преди дни е получила категоричен отказ в Москва за доставка на резервни части, както и предупреждение, че ще се ходи на съд. „По моя информация полската страна се е оправдала за тази ситуация с изключително настоятелното искане на България”, каза още депутатът. Той предположи, че при тези обстоятелства, частите за нашия ремонт може би ще идват от онези 7-8 бракувани двигателя, които Полша е купила от Румъния. Зафиров поясни, че полската страна прави три опита да ратифицира от Русия своите заводи – през 2009, 2011 и 2014 г., но неизменно получава отказ за това, поради несъответствие на изискванията на производителя. „Нещо повече – полската страна признава, че документацията за ремонта е закупена от Украйна, в нарушение на международното законодателство и е с дата 16 януари 1991 г.”, добави социалистът. Той обобщи, че ако се приеме предложението, нашите самолети ще бъдат ремонтирани по остаряла технология и с части втора употреба.
Атанас Зафиров обясни, че руската корпорация извършва своите модернизации съвместно с две американски компании. „И надали колегите от Словакия са по-малко натовци от нашите държавни ръководители, въпреки че извършиха модернизацията на своите МиГ-ове именно в Русия”, каза още той. Зафиров определи т.нар. „глътка въздух” в доклада на Комисията по отбрана като онази последна глътка, която окончателно праща удавника на дъното.
Атанас Мерджанов: Отговорност за тази криминална сделка носи министърът и ще я понесе с оставка
„Много е показателен фактът, че ГЕРБ не взимат отношение в дискусията. По отношение на отговорността – министърът на отбраната ще е я понесе със своята оставка, която ние поискахме още на 1 октомври”. Това заяви зам.-председателят на ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ и говорител на левицата Атанас Мерджанов, който определи предлаганото споразумение като криминална сделка. „Криминална е също така, както министърът излъга и беше уличен от правораздавателните органи в лъжа, че му е предлаган подкуп”, продължи той. Мерджанов попита управляващите вярно ли е, че полската страна в последните няколко дни е помолила и настоявала за отлагане на споразумението и това ли е причината гледането да бъде преместено от сряда за петък.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads