Реклама / Ads
0| 7618 |02.09.2024 НОВИНИ

Дългогодишен директор: 23 са стъпките, за да санкционираме ученик. Защо оценката за поведение да не е върху житейски умения?

.
Санкциите в Закона за предучилищното и училищното образование са разписани както в Административно-процесуалния кодекс и за да наложиш една санкция, трябва да извървиш 23 стъпки.
 

Това каза пред БНР Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование, с дългогодишен опит като училищен директор. Санкции да не се налагат все едно налагаме присъди и вкарваме в затвора, призова той.





Смисълът на санкциите е да бъдат маркер, който да показва на ученика и родителите, че той е прекалил и трябва да коригира поведението си, посочи той.

 

Изречението за правото на обжалване се възприема от родителите като подкана да докажат невинността на децата, отчита Александров.

 

Относно някогашното предложение на синдикатите да има оценка за поведение Асен Александров коментира:

 

"Ученикът е различен в различно време. За една оценка – просто е неизпълнимо. Но в много държави в оценката на учениците има калкулирани компоненти, които отразяват определени житейски умения на учениците – примерно работа в екип. Би могло около 20-30-40% от една оценка да бъдат тези житейски умения – комуникация, работа в екип, креативност и т.н."

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 909 |12.12.2025 20 точки от Вашингтон, които преначертават войната: Какво искат САЩ от Украйна . 2| 1403 |12.12.2025 WSJ: Протестите на Gen Z разклащат не само властта, но и геополитическия курс на България . 1| 1312 |12.12.2025 Нови кадри от имотите на Епстийн разпалиха скандала около Тръмп и Клинтън . 0| 1301 |12.12.2025 Къде се е скрила водата на древната Земя? Китайски учени откриха липсващото звено

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads