Експерт от МОН: Обучението вкъщи слага своя траен отпечатък върху уменията и резултатите на ученице
Това съобщи Евгения Костадинова, директор на дирекция "Съдържание на предучлищното и училищното образование" в МОН пред БНТ.
По думите й изпитите се стремят да уловят уменията, които са натрупани през годините. Костадинова изрази мнение, че зрелостният изпит показва уменията, които са придобити през целия курс на обучение.
Експертът подчерта, че изпитите не са нещото, за което се учи само защото има залог.
"Аз няма да казвам кои са най-лошите и най-добрите региони. Групата на регионите, които са с най-висок успех, е относително устойчива. Групата с по-слаби резултати, също е по-устойчива. Шумен, Разград и Плевен - това са регионите с най-ниски резултати, там трябва да се положат повече усилия. Усилия от една страна от зрелостниците, но и от родителите и учителите", отбеляза Костадинова.
"Ключово важно е да се потърсят причините защо в едно конкретно училище нито един ученик не е успял да си вземе изпита. Неведнъж представители на МОН сме казвали, че всъщност ако търсим някакъв сериозен проблем в нашето образование, това е голямата ножица между училища с много високи резултати и училища с доста по-незадоволителни резултати. Системата е създала условия за преодоляване на тези неравенства - и през национални програми, и през проекти. Трябва още при възникването на трудност, да се полагат усилия в посока преодоляването й", коментира още тя.
Моля, подкрепете ни.