Понеделник, 22 Октомври 2018, 09:50
Frognews
2| 2581 |30.08.2018

5 причини за трагедията край Своге

.
”Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата.

Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира в "Здравей, България" инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня".

 

Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му, е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.

 

"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.

 

„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.

 

"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, на мнение е Жиянски.

 

По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите.

 

"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, обясни експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. В противоречие на правилата: Мантинелата край Своге сменена от общината преди трагедията 2| 4298 |29.08.2018 . Близо 30 доброволци дариха кръв за пострадалите при катастрофата край Своге 0| 2601 |29.08.2018 . Частна лаборатория е одобрявала материалите за ремонта край Своге 0| 2593 |29.08.2018 . Искат спиране на търга за „Струма“ заради трагедията в Своге 2| 2807 |29.08.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах