Реклама / Ads
0| 2933 |04.04.2023 НОВИНИ

Музика вместо политика: Любо Киров с най-продаван албум за 2022 г.

.
Любо Киров
Избори, политика, проблеми, задкулисни договорки… Потънали сме в тази мрачност и не вдигаме глави. А има къде-къде по-приятни неща. Например новината, че „Целуни ме“ на Любо Киров е най-продаваният албум в България за 2022 г..
 

Това научаваме от съобщение на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) и национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за България. Те пък цитират последния годишен доклад на IFPI – Global Music Report за 2022 г., и показват растеж от 23,9 % на музикалния ни пазар спрямо 2021 г, пише сайтът avtora.com.

 

Индустрията ни е завъртяла общо 11,4 милиона щатски долара. Страната ни следва световната тенденция за увеличаване на платените стриийминг абонаменти и за изминалата година те са се повишили с впечатляващите 48,5 %.

 

В челната тройка на най-продаваните албуми до Любо Киров са Хари Стайлс ("Harry’s House", под N 2") и The Weeknd ("Down FM", под N 3). Българското присъствие в ТОП 10 за бестселър албуми включва още Миро („Мироглед“, под N 6), DARA („Родена такава“, под N 7) и Стефан Вълдобрев и „Обичайните заподозрени“ („Жълт код“, под N 8).

 

„Локалният репертоар става все по-мощен двигател за развитие на музикалната индустрия. За пръв път в десетгодишната история на глобалните класации на IFPI латино артист спечели приза за най-продаван албум на 2022 г, и това е Bad Bunny. В ТОП 20 на същата селекция осем позиции са превзети от корейски поп феномени. В поне 23 държави класациите за най-продавани албуми се оглавяват от местни артисти, а в някои пазари – като например Италия – класацията включва 100% локален репертоар. В този смисъл водещата позиция на плевенчанина Любо Киров и успехът на албумите на още трима български артисти е в унисон със световната тенденция публиката да оценява все по-възходящо локалните си артисти и култура“, коментира Петя Точарова, изпълнителен директор на БАМП, цитират от avtora.com.

„Растежът на музикалната индустрия в България с впечатляващите почти 24% е много радващ факт, но независимо от това България продължава да изостава в глобалната класация на музикалните пазари, където сме на 54-то място от общо 70 пазара, които IFPI наблюдава. Факт обаче е, че макар и леко, започваме да се придвижваме нагоре, като за изминалите 12 месеца сме се изкачили с две позиции, от 56-то на 54-то място“, допълва тя.

 

Обнадеждаваща за родните музикални продуценти е промяната в приходите от управление на права, като спрямо 2021 г. те са нараснали с 9,4% и представляват втория най-значим източник на приходи за индустрията след стрийминга. Впечатляващ ръст у нас бележат и продажбите на винили, които са скочили почти двойно за изминалата година, а именно с 96,7%.

 

„Инвестициите и иновациите на звукозаписните компании доведоха музиката до още по-високо ниво на глобална свързаност, чрез изграждането на локални екипи по света и работата им с артисти от широк жанров спектър. Това стимулира развитието на индустрията и позволява на феновете да подкрепят с още по-голям размах своите местни артисти и култура“, споделя по повод представянето на доклада Главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур.

 

Основен двигател за ръста на приходите през 2022 г. отново e стриймингът, и най-вече неговата платена абонаментна форма, където е налице скок с +10,3%, спрямо предходната година. Това е донесло на индустрията 12,7 милиарда щатски долара. До края на 2022 г. потребителите с платени абонаменти вече наброяват 589 милиона. Общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами) отбелязват ръст от +11,5% и достигат сумата от 17,5 милиарда щатски долара. Това са 67% от всички приходи на световната музикална индустрия, което прави дела на стрийминга все по-значителен с всяка изминала година (през 2021 г. приходите от стрийминг бяха 65,5%).

 

Продажбите на физически носители отбелязват ръст за втора поредна година след срива през пандемичната 2020 г. Те задържат стабилно ниво и са нараснали с 4%, което се дължи най- вече на скока на винила със 17,1%. Приходите от управление на права са се увеличили с 8,6%, завръщайки се към нормалния си ритъм от периода преди COVID да парализира концертния бизнес. Приходите от синхронизации скачат с 22,3% спрямо 2021 г.

 

Припомняме, че Любо Киров, както и други популярни български музиканти, участваха в редица благотворителни концерти в подкрепа на Украйна, която воява за своята независимост срещу агресора Русия.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4020 |10.03.2023 Пловдивчаните от TDK стигнаха до ушите на най-известния музикален критик в САЩ . 2| 4830 |07.03.2023 ПР-експертът Любомир Аламанов посъветва ГЕРБ да си вземат чат-бот с изкуствен интелект, отговарящ вместо тях . 2| 2907 |27.02.2023 Скандално: Червеният полумесец в Турция продава вместо да дарява палатки на нуждаещите се . 0| 3235 |25.02.2023 Настимир Ананиев: Вместо да пълним чекмеджета, ние ги даваме на хората и бизнеса

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads