Нови мерки за сигурност при полет
Изискването в кабината да не може да остане един човек е въведено от 13 години и у нас от националния ни авиопревозвач.
„Смисълът от тази процедура е двуяк! От една страна, да се извърши контрол на нежелан достъп отвън, но също така да се предотврати изпадането на другия пилот в състояние, което не му позволява да завърши безопасно полета”, обясни пред Нова телевизия Йовко Йоцев, капитан на самолет.
Това обаче не предотвратява възможността пилотът да се справи със стюарда и да предизвика умишлено катастрофа.
„Целта на присъствието на член на кабинния състав е именно тази - да наблюдава състоянието на останалия пилот и в случай, че забележи някакви проблеми в неговите физиологически или недай си боже психически възможности, да се съврже с пилота извън кабината”, допълва Йовко Йоцев.
Дори да е заключено, в кабината може да се влезе.
„Има възможност и пилот, който се намира извън кабината с код да получи код до пилотската кабина”, обяснява още Йовко Йоцев.
Защо това не се е случило на борда на „Джърмануингс”, все още никой не знае.
„В историята на разследване на авиационни събития няма случай, в който на втория ден да са публикувани заключения за причината на дадената катастрофа. Твърде рано е да се говори, за каквото и да е”, пояснява Йоцев.
Голяма част от нискотарифните авиокомпании не са прилагали процедурата винаги да има двама души в кабината. От днес обаче повечето от тях я въвеждат, като задължителна.
Моля, подкрепете ни.