“Опенхаймер”: Последният шедьовър на Кристофър Нолан
Това е първият филм, който ще бъде прожектиран на 70 мм. “Опенхаймер” е сниман с някои от камерите с най-висока резолюция, сниман е изцяло в широкоформатен вариант.
“Опенхаймер” е създаден с идеята да бъде гледан на много голям екран. Но филмът се предлага в 70-милиметров IMAX на само 30 екрана в света, 19 от които в Съединените щати.
Шансът "Опенхаймер" да не е 70-милиметров филм, а цифрова прожекция е доста голям. Преживяването обаче си струва - висока разделителна способност, отличен звук. Подобно на 70-милиметровия IMAX, цифровият IMAX има различно съотношение на страните от стандартните кина, което означава, че ще получите по-високо изображение. Това например означава да гледате как Елиът от филма "Извънземното" кара колело покрай луната, но зад него се вижда и нощното небе над луната чак до Земята.
Нолан призна в интервю, че по-голямата част от киноманите няма да видят "Опенхаймер“ по най-оптималния според него начин.
Камерите за IMAX са известни в цял свят като най-доброто кино оборудване за заснемане на филми в днешно време. IMAX е символ на цялостно изживяване: IMAX сертифицира кината за места като на стадион, ъгъл на гледане и тъмнина. Самият филм се прожектира на огромен екран - този на AMC Lincoln Square в Манхатън е с размери 97 фута на 76 фута - който доминира в периферното ви зрение.
На практика филмите на Кристофър Нолан са единствените, които едновременно използват IMAX камери и се показват с помощта на IMAX проектори. "Опенхаймер" изтупва от прахта повечето от 48-те работещи IMAX 70-милиметрови проектори, останали в света. Операторите на машините трябва да се справят с лента, която е дълга над 17.7 км и тежи близо 300 кг. Отвъд този предел просто няма как да се прожектира. За да се случи всичко в момента се наемат около 60 души, които са обучени да проектират по този начин. Някои от тях са пенсионирани.
Почти всеки филм на Нолан след "Батман" използва IMAX камери. "Дюнкерк“ (2017) е приблизително две трети от IMAX и, както в драмата му от 2020 г. "Тенет", и сега в "Опенхаймер", това, което не е заснето на с IMAX, е заснето на традиционния 70-милиметров. Ако гледате филм на Нолан в IMAX, може да забележите как изображението превключва между запълване на целия екран и запълване само на средата.
За разлика от много филми на Нолан, "Опенхаймер“ е доминиран не от екшън спектакъл, а от напрегнати разговори. Нолан каза, че той и неговият оператор Хойте ван Хойтема са разбрали, че IMAX е "прекрасен формат за лица“. Разработен е и първият специално черно-бял IMAX филм за определени сцени.
ФрогНюз
Моля, подкрепете ни.