Реклама / Ads
0| 3334 |01.04.2022 НОВИНИ

ЕК не поставя под въпрос резултатите от преброяването в Северна Македония

.
Източник: БГНЕС
Европейската комисия обяви, че не поставя под въпрос резултатите и методологията от преброяването в Северна Македония, резултатите от което бяха представени в сряда, съобщава МИА.
 

„Не коментираме тези резултати. Както е посочено в Доклада за Северна Македония от 2021 г., законът и методологията, на които се основава подготовката, организацията и провеждането на преброяването, са в общи линии в съответствие със съответните стандарти, определени от статистическото законодателство на Европейския съюз“, заяви говорителят на Комисията Ана Писонеро пред държавната агенция на югозападната ни съседка в петък.

 

Европейската комисия приветства преброяването и го определи като голямо постижение.

Общото преброено население в страната е 2 097 319 души, от които 1 836 713 живеят в Република Северна Македония. Нерезидентното население, т.е. хората, които не живеят в страната повече от година, е 260 606 души. На терен не са преброени общо 132 260 души, за които данните са взети от административни източници.

 

От общото постоянно население в страната 58,4% от населението се е декларирало като македонци, 24,3% като етнически албанци, 3,86% като турци, след това 2,53% като роми, 0,47% като власи, 1,3% като сърби и 0,87% като бошняци. Според резултатите от преброяването, за българи в РСМ са се обявили 3504 души.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 3158 |01.04.2022 Антон Кутев става съветник на президента по парламентарните въпроси . 0| 3233 |01.04.2022 Парламентарен контрол: 90 въпроса към министър Рашков . 0| 3327 |24.03.2022 Зеленски пред лидерите в НАТО: Въпросът е на живот и смърт е дали ще получим боеприпаси . 0| 3479 |20.03.2022 Анкара: Русия и Украйна сближават различията по “критични въпроси”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads