5|
5015
|07.02.2013
НОВИНИ
Рекламите няма да ни „крещят” повече
След 1 април рекламите постепенно ще спрат да "крещят с пълно гърло", а нивото на звука в клипчетата по телевизията трябва да се изравни с това на останалата програма. За това се споразумяха представители на асоциациите на рекламодателите (БАР), комуникационните агенции (БАКА) и радио- и телевизионните оператори (АБРО) вчера.
Крайният срок за въвеждане на единния стандарт за нивата на звука на рекламата е 30 юни. Когато изработват клипове, членовете на БАКА трябва да се съобразяват с него. А дали е станало, ще следят самите телевизии.
В споразумението санкции не са записани, а шефът на АБРО Мехти Меликов обясни, че документът остава отворен за всички. "Ако рекламата е с по-висок звук, хората изключват звука или сменят канала и затова бизнесът би имал интерес да спазва стандарта, за да стига до аудиторията", обясни Росен Мисов, директор на асоциацията на рекламодателите.
"Така онези полузаспали зрители пред телевизора няма да се стряскат в ужас, когато започнат рекламите. Още повече че психоаналитиците наричат екрана майчина гръд, на която скланяш глава и сънуваш най-хубавите си сънища", обясни доц. Георги Лозанов, шеф на СЕМ.
"Извинявам се от името на рекламните агенции, защото ние сме виновни, че звукът на рекламите е висок", пошегува се председателят на УС на БАКА Красимир Гергов. И след това сериозно добави, че никой не го е направил нарочно, а причините са били технически.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads