Росен Желязков: С нова тактика отстояваме правата си в преговорите за пакета „Мобилност”
„Нямаме намерения да отстъпваме от позициите, които вече сме заявили: камионът и водачът да не се връщат на всеки 4 седмици в страната си и да бъдат премахнати т. нар крос-трейд операции, които ощетяват българските превозвачи”, категоричен бе министър Желязков.
Водят се три прегодворни цикъла, наричани „триалози”, в които ще опитаме шансовете си при председателството на Финландия. Министърът на транспорта смята, че сега заедно с другите страни от Източна Европа, които също са ощетени от сегашния вариант на пакета „Мобилност”, прилагаме нова тактика и ще вложим усилията си докрай, за да отстоим интересите на българския бизнес.
Разчитаме и на подкрепа от „зелените” в Европейския парламент, след като честото връщане на камиони от единия до другия край на Европа е твърде вредно за околната среда, заяви министърът.
Европейското правило „Докато не е решено всичко, нищо не е решено”, остава в сила. Росен Желязков напомни, че 70 % от фирмите в превозваческия бранш са малки или средни, че за тях проектът „Макрон” е убийствено тежък и че автомобилните превози формират близо 6 % от брутния вътрешен продукт.
Що се отнася до най-стария болник на българската държава - БДЖ, министър Желязков успокои пътниците, които все още ползват услугите на железницата, че вече са възстановени 21 ж. п. линии, отменени преди двайсетина дни. Безвъзвратно са ликвидирани 4 линии с най-скромен пътникопоток.
БДЖ е била принудена временно да закрие линии поради недостиг на локомотиви. В момента министерството създава нова организация за реформиране на ж. п. транспорта и преструктурира заявките си за внос на локомотиви от Германия.
Моля, подкрепете ни.