Понеделник, 18 Декември 2017, 14:43
Frognews
1| 3537 |25.11.2017

”Спаси София” за най-наболелите проблеми на столицата

.
Бул. ”Дондуков” Източник: БГНЕС
Общинският съветник Стефан Марков и Борис Бонев от инициативата „Спаси София” разговаряха пред камерата на интернет изданието „100лица за столицата” за най-наболелите проблеми на София. Акцент в поредното издание на „100лица за столицата” бе поставен на темите за прословутия ремонт на бул „Дондуков”, както къде и по какъв ред може да има небостъргачи в столицата.
По време на предаването Стефан Марков и Борис Бонев се обединиха за нуждата от въвеждането на единен стандарт за градски дизайн. Не бе подминат и въпросът за трамвая в кв. „Дървеница”, който многократно е бил поставян от граждани по време на изнесените приемни „СОФИЯ МОЖЕ ПОВЕЧЕ“, организирани от общинския съветник Стефан Марков.

В началото на предаването Борис Бонев от инициативата „Спаси София” обяви, че утре, 26 ноември, от 13.00 часа се организира протест, наречен „Данче-слез”. Протестътще премине от сградата на Министерски съвет, по бул. „Донкудов”, и ще завърши пред сградата на Столична община на ул „Московска” 33.

Бонев уточни, че петте теми, заради които от инициативата излизат на протест са: качеството на ремонтите в София, презастрояването, замърсяването на въздуха, унищожаване на културното и историческо наследство в града и провала в областта на градския и велотранспорт.

„Фандъкова е кмет на общината и тя има много ясни правомощия, които позволяват, включително и чрез кадровата си политика, да се грижи за начина, по който функционира София и той да бъде успешен”, каза Борис Бонев. По думите му Йорданка Фандъкова освен столичен кмет е и зам.-председател на ПП „ГЕРБ”, като по този начин тя има допълни механизми и лостове, за да влияе на решенията, които се отнасят до София.

По темата за ремонта на бул. „Дондуков” Борис Бонев бе категоричен, че Столична община е избягала от отговорност, защото първоначално общината, в лицето на кмета Фандъкова, се е съгласила само да се пренаредят паветата, а в последствие без никакъв проблем се е договорила с Министерството на културата 2/3 от бул. „Дондуков” да бъде асфалтиран.

Общинският съветник Стефан Марков и Борис Бонев се обединиха около мнението, че настилката на бул. „Дондуков” е станала жертва на кризисен пиар от страна на Министерството на културата, заради двойната къща през пролетта на 2017 г.

Стефан Марков обърна внимание, че освен на бул. „Дондуков” некачествено е извършен ремонтът и на бул. „Шипченски проход”, където фирмата 5 пъти е  преасфалтирала и чак тогава е била отстранена.

Общинският съветник Стефан Марков попита Боил Бонев за трамвая в Дървеница, защото по време на проведени от Марков изнесени приемни в квартала хората се вълнуват от този въпрос. В отговор Боил Бонев припомни, че причината, заради която се е създала инициативата „Спаси София”, е отказът на Столична община да прекрати проекта за изграждане на трамвай в Дървеница. Затова от „Спаси София обявиха, че предстои да се състои кръгла маса, която ще бъде посветена на темата за развитието на трамвайния транспорт в София.

По темата за пешеходните зони Стефан Марков подчерта, хората искат повече такива зони, велоалеи и достъпен градски транспорт. Той даде за пример „Витошка”, която в момента е едно чудесно място за разходки в София. Борис Бонев се съгласи със Стефан Марков, че трябва да има повече пешеходни зони, защото ползите им са безспорни.

Борис Бонев бе категоричен, че Столична община е отговорна за качеството на въздуха в София. „Много е хора не виждат директните последици от мръсния въздух в София, но статистиката е категорична, че над 600 души годишно загиват в София от замърсяване”, добави Бонев. По думите му качествено на въздуха е изключително важно за целия живот на хората.

Борис Бонев  от „Спаси София” и Стефан Марков се обединиха и около мнението, че небостъргачи в София трябва да има, но задължително трябва да има ред за построяването им и при какви параметри ще става това.

Двамата бяха на едно мнение и по темата за въвеждането на стандарт за градски дизайн в София. Общинският съветник информира, че е отправял питания и е водил разговори с негови колеги по тази тема. „Отново предстои внасянето на концесиите за спирките в София. Аз подкрепям това, защото по този начин може да имаме един вид спирки и най-важното – навсякъде ще има спирки”, заяви Стефан Марков.

Борис Бонев и Стефан Марков бяха категорични, че въвеждането на единен стандарт за градски дизайн трябва да стане възможно най-бързо, защото по този начин ще се преодолее настоящият хаос в столицата.

Общинският съветник Стефан Марков се надява с общи усилия с организации като „Спаси София” да бъде постигнат да работят за доброто на столицата.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Пленумът на ВСС увеличи бюджета за съдебната власт за 2017 г. с 12 млн. лв 0| 65 |18.12.2017 . Проф. Тодор Галунов: Товарим европредседателството с прекалено много очаквания 0| 137 |18.12.2017 . Българските ученици с 95 медала от олимпиади за годината 0| 248 |18.12.2017 . ВМРО: Светият синод на Гърция пали нови църковни войни 0| 435 |18.12.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах