Събота, 18 Август 2018, 22:35
Frognews
2| 3005 |10.08.2018

”Спаси София”: Недопустимо е велоалеите да се правят за сметка на тротоарите

.
Талантът на работещите в Столичната община да проектират инфраструктурата така, че да има възможно най-голям брой конфликти и всички участници в движението да са недоволни е впечатляващ.

Новата велоалея, която до края на месеца ще бъде построена върху тесния тротоар точно пред множеството болници по бул. Пенчо Славейков, е чудесен пример как НЕ се прави.Това написаха във Фейсбук от гражданската организация "Спаси София".

 

Създаването на конфликтни и опасни ситуации между пешеходците и велосипедистите и стесняване на тротоарите несъмнено ще доведе до сблъсъци и недоволство. Същевременно булевардът разполага с между 5 до 6 ленти на разположение на колите, а споделеният между пешеходците и велосипедистите тротоар е с широчина по-малка от 3 метра!?

 

Призоваваме Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova и Евгени Крусев Транспорт за София – ако нямате политическата воля да освободите място за велоалеите по пътното платно, просто не ги правете! Ясно е, че целта е единствено достигане на обещаните в предизборната програма на кмета 200 км велоалеи, но е недопустимо те да се правят за сметка на тротоарите и да предизвикват повече проблеми отколкото решават!

 

Поговорката "Животът е колело" важи с пълна сила за София: първите велоалеи, появили се в града преди десетина години не бяха повече от боя по тротоара, лавираща между билборди, будки, спирки и колчета. След толкова време поука не е взета, щом още ставаме свидетели на „таланта“ на управляващите транспортната политика на София, проектиращи инфраструктурата на града ни така, че всички участници в движението да са недоволни.

 

Оставаме и с усещането, че умишлено се правят подобни недоразумения само и само, за да се настрои обществото към определена група или идея, която в очите на уравляващите е „прекалено прогресивна за град като София“. Явно искаме твърде много, когато настояваме администрацията да се учи от грешките си. Правилното проектиране, което взима предвид интереса на всички страни и хармонизира техните нужди е липсващо умение из коридорите на Московска №33. И докато това не се промени ще продължаваме да ставаме свидетели на проекти с критични грешки и недомислици, ще продължаваме да се бутаме на свръхтесни тротоари с велосипеди и ще се чудим дали въобще някога градската среда на София ще стане годна за хората.

 


.

 



Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Папска повеля: Смъртното наказание е недопустимо 1| 2469 |02.08.2018 . Д-р Таня Андреева: Недопустимо е да има сигнал в МО, който да бъде взет за маловажен 0| 3439 |18.06.2018 . ”Спаси София”: Столицата има нужда от система за велосипеди под наем 1| 3756 |28.04.2018 . Станишев: Недопустимо е малкият бизнес да плаща повече данъци от технологичните гиганти! 5| 5240 |23.03.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах

Вашите лични данни / GDPR

Скъпи потребители,

От 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR. Във връзка с това "Фрог Нюз" EООД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR. Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.

РАЗБРАХ