3|
4280
|08.04.2015
НОВИНИ
Свиленски: С промените на ГЕРБ паркирането се дава на концесия
С предложените промени в Закона за движение по пътищата, предложени от ГЕРБ се дава възможност за концесия на паркирането, което в големите градове е „най-сладката и печеливша дейност”.
Това заяви депутатът от левицата Георги Свиленски, като от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ разкритикуваха предложените от ГЕРБ промени.
„Винаги сме били за това - да има ред в паркирането, да има ясно регламентирани правила, но те да бъдат законосъобразни, такива, че столичани да знаят по коя наредба са санкционирани, по коя наредба им е вдигната колата”, продължи социалистът. По думите му най-големият проблем с това - дали да бъде такса или цена - касае Столична община.
Свиленски оспори тезата, че цената за паркиране няма да бъде повишена. „В момента това е такса и тя е разходоориентирана, а в Столична община всяка година Центърът за градска мобилност доказва, че таксата е 2 лв. Сега, когато стане цена, означава, че имаме търговска дейност. А когато имаме търговска дейност, вероятно трябва да има и печалба. За да има печалба, няма как цената пак да е 2 лв. - може да е 2 лв. и 5 стотинки, но не може да бъде 2 лв”, обясни Свиленски.
Според него или досега сумата, която е събирана, е лъжа или отсега нататък няма как да бъде два лева. Той обясни, че за да се върши така търговска дейност върху публично-общинска собственост, най-вероятно ще се случва чрез концесия. „Ако сме загрижени за общинската собственост, нека направим такъв текст за паркирането и събираемостта- така че приходите да отиват в общината”, каза още депутатът.
Относно предлаганата глоба в размер на 200 лв. за паркиране в зелени площи, паркове и тротоари, Свиленски попита дали ще има глоби и за общините, които не са осигурили място за паркиране. „Не може от раз да наложим глоба от 200 лв., в малките населени места това е почти една заплата”, каза още социалистът.
От БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ гласуваха против тези промени.
„Винаги сме били за това - да има ред в паркирането, да има ясно регламентирани правила, но те да бъдат законосъобразни, такива, че столичани да знаят по коя наредба са санкционирани, по коя наредба им е вдигната колата”, продължи социалистът. По думите му най-големият проблем с това - дали да бъде такса или цена - касае Столична община.
Свиленски оспори тезата, че цената за паркиране няма да бъде повишена. „В момента това е такса и тя е разходоориентирана, а в Столична община всяка година Центърът за градска мобилност доказва, че таксата е 2 лв. Сега, когато стане цена, означава, че имаме търговска дейност. А когато имаме търговска дейност, вероятно трябва да има и печалба. За да има печалба, няма как цената пак да е 2 лв. - може да е 2 лв. и 5 стотинки, но не може да бъде 2 лв”, обясни Свиленски.
Според него или досега сумата, която е събирана, е лъжа или отсега нататък няма как да бъде два лева. Той обясни, че за да се върши така търговска дейност върху публично-общинска собственост, най-вероятно ще се случва чрез концесия. „Ако сме загрижени за общинската собственост, нека направим такъв текст за паркирането и събираемостта- така че приходите да отиват в общината”, каза още депутатът.
Относно предлаганата глоба в размер на 200 лв. за паркиране в зелени площи, паркове и тротоари, Свиленски попита дали ще има глоби и за общините, които не са осигурили място за паркиране. „Не може от раз да наложим глоба от 200 лв., в малките населени места това е почти една заплата”, каза още социалистът.
От БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ гласуваха против тези промени.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads