0|
7880
|04.04.2016
НАРОДЕН ГЛАС
Кр. Кръстев: За ДАИ е отговорен зам.-министър на транспорта
Контрол на ДАИ трябва да прави ресорният заместник-министър на транспорта. Министърът отговаря и прави политиките. Ако някой трябва да наблюдава ДАИ и носи отговорност, то това е заместник министърът. Това каза пред bTV бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев, коментирайки престъпленията в ДАИ.
Докато не се промени структурата на ДАИ и другите, които извършват ковнтрол, няма начин да няма корупция, смята той.
ДАИ е аналог на полицията по контрол на транспортните средства. Проверява автомобилите за изправност, дали имат документи. В общи линии винаги може да се намери неизряден шофьор на пътя. Каквото и да се сменя, каквото и да се случва, когато има дисциплиниран шеф, ще има и дисциплина. И олратното. Трябва да се направи функционален анализ не само на тази структура, а на всички органи, където има предпоставки за корупция. Това трябва да бъде свързано и със системата за заплащане, обясни Кръстев.
По-скоро трябва да се промени системата на управление и системата на оценка на служителите. Когато техния труд е оценяван адекватно би трябвало да няма такива злолупотреби. Ако се е давало по 2000 на книжка, значи с тези 800 000 лева имаме 400 убийци на пътя. Не вярвам, че това е станало със знанието на министър Московски, посочи бившият министър.
Очевидно много хора знаят и е имало политическа воля да се приключат тези неща. Министър Московски каза, че е имало сигнали, по които се е работило, поясни той.
По думите му явно има мед в кацата, за да се случват тези неща. Бившият министър бе категоричен, че няма значение от коя партия е даден шеф. „Имало е политическа воля да се приключат тези неща в ДАИ“, каза още той. Кръстев обясни, че контролът трябва да се осъществява от ресорния зам.-министър.
На въпрос кой може да контролира ДАИ, Кръстев отговори, че ДАИ може да се структурира по нов начин и да се самоконтролира.“Когато ние дисциплинираме агенцията, агенцията ще дисциплинира бизнеса, а той ще дисциплинира хората“, каза още той.
Що се отнася до панамските досиета, Кръстев заяви, че офшорните фирми не са незаконни. „Първо трябва да се провери, а после да се съди“, смята Кръстев.
ДАИ е аналог на полицията по контрол на транспортните средства. Проверява автомобилите за изправност, дали имат документи. В общи линии винаги може да се намери неизряден шофьор на пътя. Каквото и да се сменя, каквото и да се случва, когато има дисциплиниран шеф, ще има и дисциплина. И олратното. Трябва да се направи функционален анализ не само на тази структура, а на всички органи, където има предпоставки за корупция. Това трябва да бъде свързано и със системата за заплащане, обясни Кръстев.
По-скоро трябва да се промени системата на управление и системата на оценка на служителите. Когато техния труд е оценяван адекватно би трябвало да няма такива злолупотреби. Ако се е давало по 2000 на книжка, значи с тези 800 000 лева имаме 400 убийци на пътя. Не вярвам, че това е станало със знанието на министър Московски, посочи бившият министър.
Очевидно много хора знаят и е имало политическа воля да се приключат тези неща. Министър Московски каза, че е имало сигнали, по които се е работило, поясни той.
По думите му явно има мед в кацата, за да се случват тези неща. Бившият министър бе категоричен, че няма значение от коя партия е даден шеф. „Имало е политическа воля да се приключат тези неща в ДАИ“, каза още той. Кръстев обясни, че контролът трябва да се осъществява от ресорния зам.-министър.
На въпрос кой може да контролира ДАИ, Кръстев отговори, че ДАИ може да се структурира по нов начин и да се самоконтролира.“Когато ние дисциплинираме агенцията, агенцията ще дисциплинира бизнеса, а той ще дисциплинира хората“, каза още той.
Що се отнася до панамските досиета, Кръстев заяви, че офшорните фирми не са незаконни. „Първо трябва да се провери, а после да се съди“, смята Кръстев.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads