Реклама / Ads
12| 6659 |26.01.2015 НАРОДЕН ГЛАС

Мутафчиев: Публиката на БИАД вече ходи на театър

.
Председателят на САБ Христо Мутафчиев Източник: Булфото
Слава Богу, че успяхме да направим реформа в театъра, която изключително много придърпа публиката от БИАД и чалга заведенията към нашите салони, и то млада публика. Хората разбраха, че и от тях зависи да има театър.
 
Това каза председателят на Съюза на артистите в България (САБ) Христо Мутафчиев пред „Преса". Той бе и един от създателите на въвеждането на делегираните бюджети в сценичните изкуства. Сега предстои нова „фина" настройка на реформата, която вероятно ще постави театралната халтура и изкуството на различни плоскости в държавното финансиране, коментира той. Мутафчиев каза, че САБ планира да произведе професионални мениджъри в културата.

„Още
когато Стефан Данаилов беше министър на културата, аз лично лобирах да се съберат една група от 20-25 млади интересни личности, които имат желание да се занимават с мениджмънт, и да бъдат изпратени на обучение в Европа”, коментира актьорът. - Тогава не се намериха пари и в момента голяма част от театрите са с голям дефицит.

По идея на нашия съюз се сформира работна група, която ще създаде курс на обучение. Ще съберем творци, които искат да се занимават с театрален мениджмънт, да разработят оздравителен план за театрите в тежка ситуация. И този своеобразен консилиум ще работи заедно за оздравяването на театрите, заяви Христо Мутафчиев.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 3104 |14.12.2025 България приета в ООН преди 70 години, Китай и Куба против, САЩ се въздържа . 8| 3553 |11.12.2025 Отворено писмо до българските полицаи, но не и до техните началници . 9| 12925 |08.12.2025 Поколението „Алфа”: Пътуването до работа през 2040 г. – спомен. Имейлът – вече ретро . 2| 3435 |07.12.2025 Наемнически армии от профили: Аутсорсингът на пропагандата в XXI век

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads