Реклама / Ads
0| 5436 |31.05.2011 СВЯТ

Берлускони изгуби Милано и Неапол

.
Силвио Берлускони
Унизителна загуба на втория тур на местните избори претърпя Дясноцентристката коалиция на Силвио Берлускони, като изгуби контрола в Милано и Неапол. Това сочат предварителните резултати, огласени след края на вота.
 

Според тях адвокатът Джулиано Писапия печели в Милано с 55% от гласовете срещу 46,5 на сто за досегашния кмет Летиция Морати. Това ще бъде историческа победа за левите в родния град на Берлускони, който се управлява дясноцентристите вече 18 години.

По изненадваща е загубата в Неапол, където спечели бившият магистрат и настоящ евродепутат от партията “Италия на ценностите” Луиджи де Миджистрис. Той получава 65% от гласовете срещу 39% за кандидата на Берлускони – Джани Летиери. Летиери беше сочен за фаворит, но не успя да спечели мнозинството от гласовете на първия тур.

Около 6 милиона избиратели в 90 населени места и 6 провинции бяха призовани да упражнят правото си на глас. Вторият тур на изборите даде шанс да бъдат избрани кметове в редица населени места, които останаха без градоначалници след първия тур, проведен на 15 и 16 май.

Според анализаторите загубата в Милано може да застраши коалицията между партията на Берлускони “Народ на свободата” и Северната лига, която все повече се разочарова от министър-председателя. Мандатът на правителството изтича през 2013 г.

“Ясно е, че загубихме. Единственото, което ни остава, е да овладеем нервите си и да продължим”, заяви Силвио Берлускони пред журналистите, придружаващи го в Румъния, където вчера се проведе междуправителствено заседание. Премиерът каза, че е разговарял с лидера на Северната лига Умберто Боси, който го е уверил, че правителството ще устои и ще продължи с планираните реформи за съкращаване на бюджетния дефицит.

Берлускони водеше силна кампания за безспорна победа в Милано, който е негов роден град и където дясноцентристите доминираха близо 20 години. Именно там италианският премиер изгради бизнес империята си и започна политическата си кариера.

Преди втория тур италианският премиер обвини левицата, че иска да превърне Милано, икономическата столица на страната, в „ислямски град, пълен с цигани“. „Милано не може да се превърне в ислямски град, Циганополис, пълен с ромски катуни и обсаден от чужденците, на които левицата дори иска да даде правото да гласуват“, заяви Берлускони, цитиран от сайта на партията му Народ на свободата.

„Град като Милано, една от най-важните столици на Европа от гледна точка на интелигентност, творчество и предприемачески дух, със сигурност не иска да се сдобие с крайна левица с риска да се превърне в неподреден, хаотичен и несигурен град“, добави той. „Трябва да отидем да гласуваме, защото не искаме да дадем Милано на авторитарна левица. Трябва да гласуваме, за да защитим интересите си, правата и свободата си“, каза още италианският премиер.

Общият резултат сред двата тура на изборите е 28:9 в полза на левицата в големите градове. Любопитен факт е, че Берлускони загуби у дома си – в Аркоре, където е вилата му, прословута със забавленията “бунга-бунга” – новият кмет е от левицата и при това е жена – Розалба Коломбо.

Изборите са първият сериозен тест за Берлускони, който от март насам се сблъска с най-тежките си обвинения и най-сериозни предизвикателства – дела за корупция, данъчни измами, секс с непълнолетна и злоупотреба със служебно положение и лъжа, за да скрие последното престъпление. Социологическите проучвания сочат спад в рейтинга на премиера с около 30%, най-ниското равнище от 2008 г, когато той дойде за трети път на власт.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4869 |17.05.2011 Провал за Берлускони на местните избори . 0| 5565 |09.05.2011 Берлускони призован по делото "Милс", казва, че е невинен . 0| 4812 |05.05.2011 Джулио Тремонти е наследникът на Берлускони . 0| 4741 |14.04.2011 Берлускони си хареса приемник

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads