Реклама / Ads
0| 7729 |31.05.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Иван Горанов, управляващ съдружник в Home for you: Естественият подбор ще отсее фирмите за имоти

.
На пазара трябва да останат компании, които предлагат добри продукти и комплексни услуги. Юридическите, финансовите консултации и интериорните решения са бъдещето на този бизнес, смята шефът на консултантската къща.
 
 Г-н Горанов как дойде идеята за създаването на Home for you?

- Аз и моят партньор сме юристи и никога не сме планирали да се занимаваме с недвижими имоти. И двамата сме пътували доста в чужбина, живели сме там и сме черпили от техния опит. Тъй като искахме да си правим кантора, се сблъскахме с трудностите на пазара на имоти, ето защо решихме да направим такава консултантска къща, която да помага на хората при такива процедури. Защото този процес отнема месеци и много нерви. Решихме да създадем една компания, в която човек с желание да направи покупката си.

- Разкажете ни повече за компанията. От кога сте на пазара в България?

- Компанията е създадена през 2004 г. Тогава решихме, че има такава свободна ниша на пазара и е необходима точно този тип фирма, която да защитава интересите на клиента. Home for you е консултантска къща за продажба и управление на недвижими имоти. Ние не сме агенция. Още от самото начало държахме да се разграничим от останалите агенции и да обясним, че ние сме първата компания, която се занимава с цялостен „project management”. Ние осъщесвяваме целия процес за нашите клиенти – от избора до закупуването и всички допълнителни консултации. Основна ни цел е клиентът да може да намери подкрепа в наше лице, като се предложат адекватни решения за проблемите, съпътстващи купуването на недвижим имот. Предлагаме юридически, финансови консултации, интериорни решения и различни варианти за управление на имота. По този начин идвайки при нас, абсолютно безплатно, клиентът се възползва от всички тези услуги, спестява време и се чувства по-сигурен. Това е нашата роля, като консултант да дадем най-подходящия, съобразен с индивидуалните изисквания и възможности на клиента, продукт. Отделно ние се грижим за инвеститортие и техните интереси като държим на качеството. Те са платили за едно високо качество и ние се грижим то да бъде гарантирано.
Да бъдем в услуга както на инвеститора, така и на крайния клиент. Когато клиентът е доволен от продукта, значи ние сме си свършили добре работата.
Ако отидете в една агенция за имоти, се получава така, че тя ви продава даден имот и всичките й ангажимени стигат до там. След това въпросите, които вие като клиент имате относно вашия дом няма към кого да отправите.

- Разкажете ни за изложението BalPex, на което и вие присъствахте. Участвате ли и на други подобни борси?

- Това изложение е наследника на Имоти Експо. То стана популярно и благодарение на неговите създатели – Balkan Consultancy center – наложили този модерен начин на представяне на имоти.
Участваме редовно на такива изложения както в България, така и в чужбина. Според нас това е възможност да запознаем нашите клиенти с подхода на работа, за да могат те да направят своя избор и да се защити интересът на крайния клиент. Аз приветствам развитието на пазара на недвижими имоти, поради това че така се създава голяма конкуренция и в крайна сметка това е в полза на клиента, той има по-голям избор. Потребителите на тези услуги са вече информирани чрез средствата за масова инфармация, чрез сайтове като вашия, те успяват да придобият представа за този пазар, което им предоставя възможността да направят правилния избор.

- За периода от създаването на компанията до сега къде се позиционирате на пазара?

- Ние не се сравняваме с агенциите за недвижими имоти. Компанията държи на продукти, чието качество можем да гарантираме. Стоим доста добре на пазара, като директно представляваме чуждите инвеститори в България, управляваме техните проекти. До момента Home for you управлява 250 000 кв.м., което е доста мащабно. Например "АДИС" управляват между 150 000 и 200 000 кв. м. Ние налагаме нов подход. В продължение на 2 години и половина нашата фирма успя да се наложи като символ на качество, сигурност и коректност към нашите партньори и клиенти. Много ме радва фактът, че имаме сериозно участие в развитието на този пазар, привлякохме много големи инвеститори. През последните 15 години нямаше особено развитие. Най-сетне един модел беше сменен.

- Как оценявате нивото на конкуренция на този пазар?

Конкуренцията в последните години става все по-сериозна, което е разбираемо. Предлагат се вече доста продукти и идва момент, в който клиентът трябва да си избира. И тук е мястото на естествения подбор, трябва да останат компании, които предлагат качествени продукти, комплексни услуги и улеснения. Значима роля имат локацията на обектите, качественото изпълнение и последващият мениджмънт на сградите. Така всички тези конкуренти се надиграват все повече и влияят на начина на предлагане на имоти.

- Какви услуги предстоят да се развиват като цяло на пазара?

- Все повече се развиват управлението и поддръжката на вече продадените сгради. Това е нова пазарна ниша, в която доста фирми се насочват. Когато се продаде една нова сграда, всички собственици се интересуват кой ще я поддържа, какви са възможностите за отдаване под наем на ваканционните имоти и офисите. Влизайки в нова сграда клиентите отдават голямо значение на чистотата, сигурността, озелняването.
Следпродажбеният мениджмънт на сградата е сфера, която ще претърпи доста динамично развитие. Тази услуга е част от предлаганите от нас.

- Как се развива пазарът на имоти, какви са инвеститорите в страната ни?

- Пазарът на имоти се развива доста динамично в последните две три години. Особено откакто сме член на ЕС, интересът към пазара се е увеличил с пъти, тъй като вече чуждите инвеститори подхождат с доверие към нашата държава. Първите клиенти в страната ни бяха англичани и ирландци. Сега вече се наблюдава и интерес от страни като Испания, Италия, Русия и Латвия. Това може само да ни радва.

- От кои страни сме привлякли крайни клиенти, които закупуват вече готови жилища и офиси?

- От Италия, Испания, дори и от Индия. Те се интересуват основно от офис площи в столицата. Осезаем е вече чуждестранният интерес към имоти в България, особено в курортите.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5529 |24.05.2007 Руснаците втори на опашката за имоти в България . 0| 5585 |23.05.2007 Акценти от новините за имоти . 0| 6037 |08.05.2007 Акценти от новините за имоти . 0| 5951 |13.05.2007 Преглед на новините за имоти

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads