Реклама / Ads
39| 19069 |15.09.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

„Мтел” запушва недоволството на клиенти с рекламна кампания

.
Компанията „Мтел” стартира масирана рекламна кампания. Черешката в тортата е новината, че „Мобилтел купува” интернет доставчиците „Мегалан” и „Спектърнет” за 83 млн евро.
 

От Telekom Austria обаче премълчават, че сделката превръща „Мтел” в монополист на българския пазара и по всяка вероятност нарушава Закона за защита на конкуренцията. Обичайните последици от подобно статукво са диктуване цените, което нарушава всякакви пазарни принципи.

Сделката бе предшествана от скъпа рекламна и ПР реклама в големите медии. В същото време опашките за плащане на сметки и оплакванията от услугите на мобилния оператор не секват. По тези проблеми обаче въпросните медии не обелват и дума. Истината е, че „Мтел” се опитва да заглуши недоволството на стотици българи през последните седмици, които станаха жертва на билинг системата на телекома. Така от жертви на опашките за нови лични документи в МВР те се превърнаха и в жертви на „Мтел”. (Повечето са жертви и на електроразпределителните дружества) Разбира се от оператора обясняват, че причината е продължаващото обновяване на софтуера за обслужване на клиентите, което е започнало на 6 септември. Временните затруднения, които абонатите могат да срещнат в този период, засягат неудобства в обичайното информиране, администриране и евентуално изместени срокове за фактуриране и плащане, добавят от "Мобилтел". Оттам твърдят, че по никакъв начин не са засегнати основните услуги - доставянето на гласова телефония и преносът на данни. Според представителите на оператора няма проблем и с точното отчитане на сметките на абонатите.

Никакво обяснение не дават обаче, защо да разговаряш в столичния кв. „Младост” по мтелски телефон е истинско предизвикателство и късане на нерви. Покритието е слабо, разговорите прекъсват, не се чува добре, оплакват се жители на комплекса в района на Американския колеж. Някои от тях се принудили да сменят оператора, което им коствало дълга и тягостна процедура и уговорки от страна на „Мтел” да не прекъсват договорите си.

Оплаквания има и от хора, които получили SMS-и със съобщения, че са достигнали 99% от кредитния си лимит, при положение че скоро са били занулени. Отговорът най-често е, че това не били истински SMS-и. Служебно на същите абонати щели да им увеличат лимита. Сметката в края на месеца щяла да бъде с реалната сума.

М-тел като най-стария оператор на пазара в България би трябвало да показва на конкулентите какво е добро обслужване и най-вече що е то конкурентен пазар. Но се получава точно обратното. В „Мтел” напоследък освен, че все по-трудно се открива нещо изгодно в новите абонаментни планове, но и старите услеги буксуват. Например: полага ти се М-тел клуб карта. Искаш да си я вземеш от някой офис на Мтел. Набираш *88, след което трябва 15-20 минути да обеждаваш операторката, че това е възможно. Естествено, че в крайна сметка се оказва, че си прав, но те чака нова изненада – трябва да чакаш 2 месеца. След изтичане на този срок няма никаква гаранция, че все пак ще я получиш. Може да те разкарват и половин година.
Ако искаш да си промениш договора също получаваш отказ, защото сегашният ти важи за 2 години. Странно, защото уж са партньори с Водафон, с които в Англия нямаш никакви проблеми да променяш договора си всеки месец.

Монополизмът, към който се стреми „Мтел” чрез сделката за закупуване на „Мегалан” и „Спектърнет”, може да доведе до главоболия и на интернет клиентите, опасяват се столичани.
Миналата година Георги Първанов награди „Мтел” с Почетния знак на президента. Отличието получи изпълнителния директор на “Мобилтел” Йозеф Винацер. Наградата се дава “за изключителните заслуги на компанията в областта на социално-отговорната политика, за високо ангажираната благотворителната дейност, както и за приноса на първия ни мобилен оператор за развитието на българския спорт и култура.”
Всъщност президентът награди един монополист, заради който в Брюксел ни дават за пример като най-високи цени за мобилни телефони в ЕС - най-висока средна месечна сметка на потребител в Европа, най-високи цени за свързаност между мрежите и т. н.
Всъщност може би „Мтел” трябва да наши политици и държавни мъже, че беше оставен от 2 български правителства 6 години без конкуренция. Чак след това бе пуснат втори оператор, а трети - след още 4 години. За това време „Мтел” се укрепи като монополист и досега има около 55% от потребителите на мобилни телефони, закрепостени чрез хитри договори, подобни на тези за банкови кредити.

От Форума

Публикувано 05 август 2010 - 07:21
От Мтел труднно можеш да се отървеш ! Единственият начин е : Бягаш,нищо не плащаш и никога повече не се връщаш при тях...! Те нямат безсрочни договори(до колкото знам..) и е трудно да си принесеш номера при друг оператор ! Все си под някакъв договор...!

Публикувано на 28 август 2010-09-15
Здравейте....аз съм поредния...подадох предизвестие за прекратяване на договор с Мтел ама не ми дават входящ номер вдигнах един скандал и служителя ми даде копие от молбата подписано и подпечатано с печат на Мтел.Звъняха ми от Мтел предлагаха ми специален абонаментен план за мен / хе хе хе как добре звучи / ....естественно съобразен с моите досегашни разговори.Т.е. дават ми безплатни минути в Метл щото 90% от разговорите ми били с техни абонати....да де ама това е така щото не смея да звъня на другите че ми режат главата.Освен това казаха че в последния месец трябвало да потвърдя на *88 прекратяването на договора иначе след изтичането му картата оставала активна независимо от моето предизвестие и имам да плащам такси и т.н. Питах ги къде е написано това изискване защото не го намерих нито в Общите им условия нито в моя договор...а те казват ТРЯБВА иначе ...../тук е нецензурно хи хи хи / Ядосах се и сега ще ходя да прехвърля номера си във вивател. Това става само с заявление във вивател /има промяна в закона и не се иска съгласие на Мтел/ но от измененията на общите условия на Мтел в сила от 06.08.2010г.

Публикувано на 26 август 2010
Живея на 15 км. от София в едно село, където има само един интернет доставчик, който не ми препоръчаха. Тъй като нямах нет, за да проверя лично възможностите, се подлъгах по рекламите на МТел. Първите две седмици нямах никакъв проблем със скоростта, дори след като надвиших лимита от 3GB. И в един момент връзката просто изчезна. Звънях, говорих поне 1000 пъти с техническия им отдел. Накрая направиха някакви настройки колкото да се каже, че имам нет. Имало проблем с достигането на сигнала, нещо от този род. Само че скоростта на интернета ми в момента е средно 15kb. Щели да ми се обадят когато разрешат проблема. Кога ще е това обаче – никой не казва. Днес ми излезе фактурата за плащане. Ако не платя, ще заведат дело. А какво да правим ние, когато Мтел не си изпълняват задълженията?!

Могат да се публикуват десетки подобни текстове на пострадали от услугите на мобилния оператор. И не само на "Мтел". Но този оператор е особено агресивен в рекламния си натск към клиентите, а избягва отговори на проблемите. Не е ли възможно, след като се дават милиони за реклама и ПР, поне част от тях да отидат за подобряване на обслужването и на услугите? Защото клиент все по-често означава жертва...

Маргарита Велева
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5296 |06.07.2010 SMS брани клиенти от измами . 2| 5361 |09.06.2010 ЧЕЗ поощрява лоялни клиенти с награди . 1| 6539 |29.04.2010 GSM-оператори бойкотират клиенти с "махленски номера" . 0| 5569 |23.02.2010 НАП лоялна към клиентите си, пише им имейли

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads