Експертът Йонко Иванов за обучението за шофиране с придружител
"Съществуват два модела на обучение в Европа - единият е германският модел, към който сме закачени и ние с обучение в кабинетна система с часове по теория и по практика. При другия модел, който е в Швеция, Франция, Великобритания, има самостоятелно обучение с придружител, като родител, без да се посещават задължителните курсове", каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов..
Това ще бъде "препъни камъка" за вкарването на тази система, която искат от ЕК да осъществят - шофиране с придружител, посочи той и допълни: "През 1994-1996 г. в Германия се въвежда обучение с придружител. Това означава, че на 16 г. и 9 месеца се обучавате, на 17 г. взимате книжка и ви се дава временно свидетелство за управление. В други държави това нещо става без задължително изкаран шофьорски курс, а с придружител във вид на родител".
Йонко Иванов разясни, че след като се вземе книжка на 17 г. до младия шофьор се качва човек, който да има стаж 5 г., да е на 25 г., да няма противообществени прояви, да няма наказания, да няма санкции и глоби, може да бъде близък, родител или просто познат. И този човек получава сертификат, че той може да е придружител и стои в автомобила, който се управлява. А на самия автомобил има определен знак, който показва шофиране с придружител. На всеки 3 месеца шофьорът отива с придружителя в авто-училището и за тези 3 месеца той трябва да измине минимум 3000 км. От 18 г. натам той може самостоятелно да управлява автомобил.
Моля, подкрепете ни.