Реклама / Ads
1| 4082 |12.11.2018 НОВИНИ

Институт за пътна безопасност: Менда Стоянова действа като представител на застрахователните дружества

.
Считаме, че е целесъобразно да се предложат пакети от мерки, обхващащи целия спектър на застраховката „Гражданска отговорност“, включително и адекватна система ”Бонус-малус”, за да не се налага през няколко месеца да се коригира Кодексът за застраховането.
 

Предлагаме на застрахователните компании да се намали признаването на административните разходи за ГО с 10%, а лимит да има единствено за допълнителния кръг лица, произтичащи от тълкувателното решение на ВКС от тази година.

 

Това пишат в Отворено писмо до медиите от Института за пътна безопасност. В него се казва:

 

 

                                      ОТВОРЕНО ПИСМО

                                     Институт за пътна безопасност

 

Уважаема г-жа Стоянова,

обръщаме се кам Вас чрез медиите, тъй като се опасяваме, че и това писмо ще остане без отговор и реакция от Ваша страна.

Председателят на ПП „ГЕРБ” и министър-председател, г-н Бойко Борисов, Ви разпореди да проведете широк дебат относно Вашето предложение за налаганe на лимити на обезщетенията за близките при смърт, настъпила в резултат пътно-транспортно произшествие (ПТП). На 08.11.2018 година вие организирахте ограничен дебат в рамките на Комисията по бюджет и финанси. След този дебат като основна новина в медийното пространство излезе твърдението, че премиите по застраховка „Гражданската отговорност“ (ГО) могат да достигнат 1000 лева, ако Вашето предложение не бъде прието.

Институтът за пътна безопасност категорично се противопоставя на направените опити обществото ни да се заплашва и манипулира по този начин. По време на дебата Вие не се противопоставихте на тези манипулации и това доведе до силно напрежение сред гражданите на Република България. В същото време г-н Йордан Цонев се държеше като адвокат на застрахователните компании и с менторски тон спираше всеки опит за противопоставяне на Вашето предложение. По този начин дебатът се превърна във фарс.

Уведомяваме Ви, че и в момента застрахователните компании могат да вдигнат цената на ГО на 1000 или 2000 лева, но не го правят. Това е така, защото цената се определя не само от размерите на риска, а и от пазарните отношения. До този момент не е представен нито един доклад, който да показва необходимостта премията по ГО да стане 1000 лева, ако не бъде прието Вашето предложение. Конкуренцията в бранша създава условия застрахователите, в зависимост от конкретната си фирмена политика, да предлагат цени за застраховането на един и същи автомобил с разлика до 100 лв. спрямо други застрахователи. Това е първото доказателство, че не се налага драстично увеличение на цената за ГО.

От интернет-страницата на Комисията за финансов надзор е видно, че за 2017 г. приходите от застраховка ГО са в размер на 659 227 502 лева, а общо изплатените обезщетения са 406 924 553 лева. Административните разходи по закон могат да достигнат до 20%, или това са 131,8 милиона лева. Т.е остават над 120,5 милиона лева за 2017 година. Тази сума, според Комисията за финансов надзор, е недостатъчна за обезпечаване на бъдещи искове. Това означава, че още в началото на 2018 година застрахователните компании са започнали да работят с недостиг на финансов ресурс. Учудващо е защо, в такъв случай, чак в края на годината и без широк обществен дебат Вие внасяте предложение за налагане на лимити на обезщетенията при смърт от ПТП. Тези ваши действия пораждат основателни подозрения, че в случая Вие не действате като народен представител, а като Предложението за налагане на лимит за неимуществени вреди ще засегне единствено тези, които най-много са пострадали от неефективното управление на пътната безопасност в България.

Считаме, че е целесъобразно да се предложат пакети от мерки, обхващащи целия спектър на застраховката „Гражданска отговорност“, включително и адекватна система ”Бонус-малус”, за да не се налага през няколко месеца да се коригира Кодексът за застраховането.

Предлагаме на застрахователните компании да се намали признаването на административните разходи за ГО с 10%, а лимит да има единствено за допълнителния кръг лица, произтичащи от тълкувателното решение на ВКС от тази година.

Уважаема г-жа Стоянова,

настояваме да оттеглите предложението си, за да може дебатът да продължи експертно, без отправянето на ултимативни заплахи към обществеността и без да се насажда усещането, че за пореден път ще бъдем излъгани. Надяваме се, че всички ние в България, които всекидневно попълваме черната статистика от убити, ранени и инвалидизирани, няма да останем сами в борбата си за справедливост.

 

 

                                                                           Екипът на Института за пътна безопасност

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 3922 |11.11.2018 Радев представи в Париж проект за Институт за устойчиви технологии в Югоизточна Европа . 2| 3571 |06.11.2018 Близо 40 чиновници ще има в новата Агенция за пътна безопасност . 1| 4220 |23.10.2018 Институтът по метрология и хидрология излиза от БАН и отива в МОН . 0| 3627 |10.10.2018 Правят нов държавен орган за пътната безопасност под шапката на МС

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads