Юлиян Петров: Основната промяна в училището трябва да започне от дисциплината
"За първи път от няколко години насам парите за образование намаляват не като абсолютна стойност, а като процент от БВП.
Увеличението на учителските заплати няма да бъде с 30%, колкото искахме ние, а ще бъде с 15%.
От друга страна ние ще бъдем една от сферите, където все пак има увеличение. Повече говорим за приоритет "образование" в този бюджет, отколкото да има нещо конкретно.
Народните избранници и управляващите партии трябва да мислят малко по-отговорно", коментира той.
Синдикатът ще излезе с категорична позиция, която заклеймява насилието като цяло в българското общество, обяви Петров в интервю за предаването "Преди всички". Според него насилието идва в резултат на дефицити на възпитание:
"Това започва в семейството, при родителите, и оттам насетне и ако институцията училище не се намеси и не поправи тези дефицити, където се установят.
В този смисъл училището има още много неща да направи. Трябва да има едни категорични инструменти при учителя, където да може да се въздейства тогава, когато даден ученик проявява агресия".
Според него тези инструменти трябва да са свързани с наказания, финансови санкции, ако е необходимо, родителят да посещава всеки ден училището.
Ако ученикът не съдейства или не се подчини на заповедта на директора, тогава трябва да се намесват социалните служби и полицията, смята Петров. По думите му трябва да променим политиката на подкрепа към този тип ученици.
За съжаление, имаме много примери на агресия не само между ученици, но и към учители, подчерта той и добави: "Това е недопустимо и отправя много порочни послания за тези, които се изграждат и стават бъдещи граждани на България".
Юлиян Петров коментира и темата за намаляването на домашните, за което от Синдикат "Образование" са направили проучване сред учители. Според учителите не би трябвало да се намаляват домашните работи:
"За някои ученици може би не е необходимо да има толкова самостоятелни работи, но към други трябва да бъдат повече. Вкарването в общ коловоз не ни върши работа".
По думите му вероятно тази наредба няма да излезе в този си вид.
Според него вторачването само в математиката, българския език и още няколко предмета не е добре за едно общо образование. По думите му така се създават ученици с дефицити. Трябва да помислим за голяма реформа, а не на парче, категоричен е той и обясни:
"Ще намалим оценките по математика и това ще създаде някакво облекчение - идеята не е да създадем облекчение, а все пак да синхронизираме към ученика, той ще бъде натоварен, но с неща, които са смислени и свързани с неговия мироглед и с това, което той има вече в главата си, но да го изкара и да създаде продукт".
"Имаме нужда да намалим обема знания и да увеличим възможностите децата да творят, да създават", категоричен е Юлиян Петров.
Той изказа мнение обаче, че основната промяна трябва да започне от дисциплината в училище. А родителите трябва да партнират в този процес, добави той.
Моля, подкрепете ни.