Командващият ВВС: Няма официална информация с колко ще се забавят новите Ф-16
По думите му няма информация в договорите за закупуване на Ф-16 да са заложени компенсации в случай на забавяне на доставките.
Предстоят разговори със САЩ през март, на които ще поискаме преразглеждане на сроковете на доставка на резервни части и въоръжение заради забавянето на доставката на новите изтребители, допълни ген.-майор Петров.
Докато не придобием способност за охраняваме въздушното си пространство с новите Ф-16, поддръжката на българските МиГ-29 остава задължителна, подчерта командирът на ВВС.
"Към момента това е единственият изтребител във ВВС и единственият носител на способностите да гарантираме въдшуния ни съверенитет. Трябва да намерим начин да ги поддържаме дотогава, докогато придобием необходимите способности да осигуряваме суверенитета си Ф-16." - каза генерал-майор Петров.
Към момента летателният ресурс на изтребителите покрива периода до 2029-2030, така че засега не се изисква удължаването му. Това, обаче не означава, че МиГ-овете не се нуждаят от резервни части и консумативи, а в тази сфера има недофинансиране на проектите, подчерта командирът на ВВС.
Генерал-майор Димитър Петров допълни, че разчита на разбиране и положително отношение от министерствата на отбраната и на финансите за финансирането на поддръжката на изтребителите.
В НАТО още две държави поддържат МиГ-29 - Полша и Словакия. Те осъществяват поддръжката на изтребителите си по различни подходи, така че ВВС на България също има избор как да направи това.
Моля, подкрепете ни.