Министри се ослушват за орязването на чиновниците
Това съобщи министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев. Той уточни, че постоянно всяка седмица на заседанията на МС се внасят предложения за съкращения, но „друг е въпросът, че това трябва да става по-бързо." Василев посочи, че в случай, че съкращенията не бъдат направени, може да се стигне до намаляване на заплатите на административния персонал в даденото ведомство, което обаче „си е техен проблем". А средствата от съкращенията ще доведат до увеличаване на възнагражденията в съответната структура, тъй като не излизат от нейния бюджет. Според министъра цифрата на съкратените трябва да достигне 10 хил. души.
По неофициална информация на Frognews.bg от ведомството на Василев, в държавата трябва да се съкратят още 7600 чиновници. От друга страна обаче, имало 7000 свободни щатни бройки по министерствата. Но министрите по незнайни съображения не съкращавали и от тях, за да изпълнят препоръките на колегата си от квотата на НДСВ и се получавало „малко нещо като омагьосан кръг".
Николай Василев бе категоричен, че през последните 2-3 години „нивото на квалификация и манталитетът на служителите са се променили". В тази връзка той представи резултатите от проучване на МДААР за качеството на предлаганите услуги от звената за административно обслужване, направено по метода „Таен клиент". Според тях над 80% от служителите в структурите на държавната администрация са с висше образование и почти всички са преминали обучение за работа с информационни технологии. Работата с граждани в различните звена на администрацията е оценена на 5,7. Проверките показали, че в България се чака пред различните гишета не повече от 5 минути, а 86,3% от служителите в администрацията се държат любезно и предоставят исканата информация на разбираем език. При посещение на място служителите упътват добре хората при ползването на публични услуги. Резултатите сочат още, че връзката по телефона със звената за административно обслужване е на добро ниво. Отговорено е на 89 на сто от обажданията. Служителите са любезни по време на разговор. А случаите на лошо отношение са единични.
Изследването е направено в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", който се реализира по Оперативната програма "Административен капацитет", финансирана от Европейския съюз с почти 2 млн. лв.
Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.