9|
5129
|02.09.2012
НОВИНИ
Школи произвеждат убийци на пътя срещу 300 лв.
Шофьорски школи подбиват пазара на колегите си, като предлагат цени за обучение на водачи, които дори са по-ниски от стойността на горивото, което трябва да бъде изхарчено за времето на курса.
За това алармираха пред „Монитор” представители на асоциациите, свързани с обучение на водачи.
Промоционална цена от 300 лв. за цял курс, който включва теория, практика с градско и извънградско управление на автомобила, вътрешен изпит и такъв пред държавните органи, не може да бъде постигната, освен ако бъдещият водач не е задължен да бута колата си през цялото време. Така на практика се „произвеждат” убийци на пътя, коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ).
По норматив всеки бъдещ водач трябва да е преминал 40 часа теоретично обучение, както и 31 часа кормуване. За да е пълно обучението, то трябва да е както в градски условия, така и по магистрала и в тъмната част на деня, за да се пробва бъдещият водач на фарове.
Добрите школи обучават включително в час пик при задръстване, където умението е шофьорът да потегля леко и да спира плавно, да не се паникьосва от постоянното прегрупиране на автомобилите.
Дори за момент да допуснем, че изпилената цена може да покрие разходите на фирмата, въпросът е дали бъдещите водачи искат да се подготвят при най-примитивни условия и системи за преподаване.
Това, което се научава при първите уроци, се отнася не само до наизустяване на правилника, за да бъде покрит изпитът на теория, а до разбиране на философията на шофирането, обясни Георгиев. Качественото обучение означава гледане на филми, дискусии по конкретни ситуации, много мултимедия, компютърни тестове и т.н.
Асоциациите в бранша са обсъждали въвеждане на минимална цена за шофьорски курс, но свободните пазарните условия не позволяват налагането на такава тарифа.
Не можем да говорим за фирми ментета, защото всички, които са на пазара, са покрили минималните изисквания за материална база и при проверка ще се види, че те разполагат със зала за обучение, с маси, столове и бяла или черна дъска. Затова на основата на очевидно ниска пазарна оферта никой не може да бъде санкциониран, коментират от бранша.
В крайна сметка, ако кандидатът държи да се подготви добре в практическите си умения, само за плащането на допълнителни часове за обучение, сумата може да набъбне до 900 лв. След като веднъж са платили началната сума, заблудените курсисти не искат да се откажат на средата, защото тогава трябва да платят реална тарифа в друга школа.
Промоционална цена от 300 лв. за цял курс, който включва теория, практика с градско и извънградско управление на автомобила, вътрешен изпит и такъв пред държавните органи, не може да бъде постигната, освен ако бъдещият водач не е задължен да бута колата си през цялото време. Така на практика се „произвеждат” убийци на пътя, коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ).
По норматив всеки бъдещ водач трябва да е преминал 40 часа теоретично обучение, както и 31 часа кормуване. За да е пълно обучението, то трябва да е както в градски условия, така и по магистрала и в тъмната част на деня, за да се пробва бъдещият водач на фарове.
Добрите школи обучават включително в час пик при задръстване, където умението е шофьорът да потегля леко и да спира плавно, да не се паникьосва от постоянното прегрупиране на автомобилите.
Дори за момент да допуснем, че изпилената цена може да покрие разходите на фирмата, въпросът е дали бъдещите водачи искат да се подготвят при най-примитивни условия и системи за преподаване.
Това, което се научава при първите уроци, се отнася не само до наизустяване на правилника, за да бъде покрит изпитът на теория, а до разбиране на философията на шофирането, обясни Георгиев. Качественото обучение означава гледане на филми, дискусии по конкретни ситуации, много мултимедия, компютърни тестове и т.н.
Асоциациите в бранша са обсъждали въвеждане на минимална цена за шофьорски курс, но свободните пазарните условия не позволяват налагането на такава тарифа.
Не можем да говорим за фирми ментета, защото всички, които са на пазара, са покрили минималните изисквания за материална база и при проверка ще се види, че те разполагат със зала за обучение, с маси, столове и бяла или черна дъска. Затова на основата на очевидно ниска пазарна оферта никой не може да бъде санкциониран, коментират от бранша.
В крайна сметка, ако кандидатът държи да се подготви добре в практическите си умения, само за плащането на допълнителни часове за обучение, сумата може да набъбне до 900 лв. След като веднъж са платили началната сума, заблудените курсисти не искат да се откажат на средата, защото тогава трябва да платят реална тарифа в друга школа.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads