Реклама / Ads
5| 4610 |14.08.2009 НОВИНИ

Синята коалиция и БСП с най-скъпи кампании

.
Най-малко пари за кампанията са дали от ГЕРБ Източник: Вяра Йовева
БСП и "сините" издухали общо 4 млн. лева в предизборни концерти, клипове, билбордове и пр.
 
Около 2 млн. лева за предизборна кампания са похарчили от Коалиция за България според отчетите на партиите и коалициите за парламентарните избори, публикувани в Сметната палата. 1,3 млн. лв. са изхарчени за предизборни клипове и реклами. Останалите 600 хил. са дадени за концерти, пътувания и билбордове. Абсолютно аналогична е ситуацията със Синята коалиция, която по същия начин е изхрачила своите 2 млн.

Най-малко пари за кампанията са дали от ГЕРБ - малко над 800 000 лева. ДПС, НДСВ и "Лидер" са пръснали малко под 1 млн. лева. Третият член от тройната коалиция ДПС са изразходвани почти 1 млн. лева за кампанията си, като най-голяма сума е инвестирана в реклами в печата и частните електронни медии, както и за брошури.
Червените са получили над 1,5 млн. лева държавна субсидия, докато сините са получили около 1,2 млн. лева от държавна субсидия.

Основно партиите са се финансирали кампаниите чрез дарения от физически лица. Дарителите на Коалиция за България са събрали над 371 000 лева, а на Синята коалиция - над 349 000 лева. ГЕРБ са получили малко над 100 000 лева от дарения, а ДПС - 230 000 лева. В партията на Ахмед Доган почти всички дарители са дали по 4 500 лева, докато при ГЕРБ има едно дарение от цели 9 500 лева и други с по-малки суми.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 12| 4884 |16.07.2009 Синята лава започна да бълбука . 7| 5284 |06.07.2009 Светът: Българите наказаха тройната коалиция . 42| 6441 |05.07.2009 ГЕРБ печели изборите, червената брадва посече тройната коалиция . 32| 12471 |04.07.2009 Резултат от изборите: ГЕРБ – 36,1%, Синята коалиция – 15,3%, „Коалиция за България” – 13,4%

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads