2|
13605
|17.10.2007
ПОЛИТИКА
Броят на германските туристи у нас тревожно спада – втора част
Предлагаме на нашите читатели продължението от анализа на Манол Димитров за причините довели до спада на посещенията на немски туристи в България.
Всички наши конкуренти като Испания, Гърция, Турция, Тунис, Хърватска, Кипър, Египет, Мароко и дори Румъния, имат по три- четири офиса в Германия. САЩ разполагат с шест туристически офиса, групирани на регионален принцип. Представянето на страната ни на основните международни туристически панаири в Германия не може да запълни тази информационна пропаст. Дори с навлизането на онлайн записванията, които вече формират над 14 на сто от обема на пътуванията, не омаловажава националната туристическа реклама на място в Германия. В противен случай туроператорите нямаше да издават обемисти каталози по три пъти в годината.
1. Липсата на евтини превозвачи до Варна и Бургас задържа около 8-10 на сто от индивидуалните пътувания.
През цялата година известният превозвач AIR BERLIN, който наскоро се обедини с другата чартърна авиокомпани L T U предлага евтини полети до Майорка на цена около 100 евро в двете посоки. През цялото лято цените на чартърните полети от 32 германски летища до Варна и Бургас не паднаха под 240 евро, което прави неатрактивни т.н. комбинирани пътувания по интернет (записване отделно на полет и хотел).
При нас сегментът на онлайн записвания е под 5 на сто. За Испания, Турция, Гърция е над 20 на сто. През последните години много райзебюра направиха революционни структурни промени с цел увеличаване на записванията. Дори вчерашни конкуренти вече си препращат клиенти с цел да се достигне заветната минимална граница за оптимален провизион. Става дума за комисионната при продажба на пътуване за дадена дестинация. Само преди две седмици ТУИ, Некерман, ИТС и Алтурс официално обявиха новата комисионна таблица. Ппри обем на пътуванията от 200 000 евро дадено райзебюро ще получи комисионна 9 на сто. Над 500 000 комисионната е вече 10 на сто. При Алтурс 9 на сто се получават при обем от 80 000 евро и т.н. На принципа на оцеляването целта на райзебюрата е да предлагат на своите клиенти дестинации, които сами си правят реклама или извършват съвместна реклама с туроператорите. В момента във германската преса е пълно с рекламни карета за пътувания до Турция, Гърция, Египет и Тунис на цени до 319 евро на седмица в хотел 4 звезди, полупансион. През октомври, когато има още чартърни полети до Варна и Бургас нашата база е вече затворена. Причината: липса на съвместна национална реклама с германските туроператори. През м. август на 1998-1999 г. съвместно с Валентин Йосифов, управител на ТУИ-България и концернът ТУИ, българският туристически офис направи мащабна рекламна акция в 20 райзебюра в Северна Германия. В резултат чартърите на ТУИ за първи път летяха до края на октомври с 80 на сто заетост.
снимки Вяра Йовева
2. Без целенасочена национална реклама, съвместно с браншовите организации, трудно може да се постигне ръст на германския пазар.
Самите немски туроператори изпитват сериозни трудности, което наложи сливането им с доскорошни конкуренти. Рязко се съкратиха и средствата за директна реклама на известни дестинации. В момента се осъществят масирани рекламни кампании на Испания (отделно на Канарските острови), на Турция и на Тунис. Близо 60 на сто от финансирането на тази реклама се поема от съответните дестинации. Гърция вече втора зима е закупила правото да представя туристически щандове на централните гари в 8 големи градове на Германия. Ръстът на записванията за южната ни съседка е над 10 на сто за т.г.. Гърция разполага с три офиса в Германия, като само за щанда си миналата година на ITB-Берлин, където беше официална страна-партньор, задели извънредно 500 000 евро.
Вече четвърта година не се организира журналистическо пътуване от Германия до нашите курорти. Изпратеният от мен журналист Торстен Еленберг от силната издателска група „Байер Ферлаг” през м. юни т.г. и посрещнат като гост от Хотелиерската асоциация на Златни пясъци беше смаян от красотата, чистотата и хубавата хотелска база в нашите курорти. Във великолепен материал в сп. “Hören und Sehen TV” с тираж 450 000 броя, Еленеберг горещо препоръчва германците да посетят страната ни.
Известно е, че България тази година е отписана като зимна дестинация при големите германски туроператори. Зададохме ли си въпроса защо ? Имам непотвърдена информация, че за лято 2008 г. Некерман след 40 години за първи път няма да оперира с летище Варна ? Това е един от най-големите германски партньори на българския туристически бизнес.
Затова предложих на Съюза на инвеститорите в туризма, който единствен реши да издържа финансово български информационно-туристически център във Франкфурт, да се изработи съвместно с българската държава програма за обща рекламна стратегия до края на 2010 г. за работа с германските туроператори. Целта е ясна. С настоящата обновена хотелска база, запазена природна среда, добре обучен, макар и намалял персонал могат да бъдат посрещнати около 550 000-600 000 германски туристи. Окончателно трябва да се изясни въпроса с обслужването на туристи по балнеоложки и възстановителни програми със здравните каси в Германия. Това отдавна направиха Унгария, Чехия и Словакия, а в последно време и Полша.
1. Липсата на евтини превозвачи до Варна и Бургас задържа около 8-10 на сто от индивидуалните пътувания.
През цялата година известният превозвач AIR BERLIN, който наскоро се обедини с другата чартърна авиокомпани L T U предлага евтини полети до Майорка на цена около 100 евро в двете посоки. През цялото лято цените на чартърните полети от 32 германски летища до Варна и Бургас не паднаха под 240 евро, което прави неатрактивни т.н. комбинирани пътувания по интернет (записване отделно на полет и хотел).
При нас сегментът на онлайн записвания е под 5 на сто. За Испания, Турция, Гърция е над 20 на сто. През последните години много райзебюра направиха революционни структурни промени с цел увеличаване на записванията. Дори вчерашни конкуренти вече си препращат клиенти с цел да се достигне заветната минимална граница за оптимален провизион. Става дума за комисионната при продажба на пътуване за дадена дестинация. Само преди две седмици ТУИ, Некерман, ИТС и Алтурс официално обявиха новата комисионна таблица. Ппри обем на пътуванията от 200 000 евро дадено райзебюро ще получи комисионна 9 на сто. Над 500 000 комисионната е вече 10 на сто. При Алтурс 9 на сто се получават при обем от 80 000 евро и т.н. На принципа на оцеляването целта на райзебюрата е да предлагат на своите клиенти дестинации, които сами си правят реклама или извършват съвместна реклама с туроператорите. В момента във германската преса е пълно с рекламни карета за пътувания до Турция, Гърция, Египет и Тунис на цени до 319 евро на седмица в хотел 4 звезди, полупансион. През октомври, когато има още чартърни полети до Варна и Бургас нашата база е вече затворена. Причината: липса на съвместна национална реклама с германските туроператори. През м. август на 1998-1999 г. съвместно с Валентин Йосифов, управител на ТУИ-България и концернът ТУИ, българският туристически офис направи мащабна рекламна акция в 20 райзебюра в Северна Германия. В резултат чартърите на ТУИ за първи път летяха до края на октомври с 80 на сто заетост.
снимки Вяра Йовева
2. Без целенасочена национална реклама, съвместно с браншовите организации, трудно може да се постигне ръст на германския пазар.
Самите немски туроператори изпитват сериозни трудности, което наложи сливането им с доскорошни конкуренти. Рязко се съкратиха и средствата за директна реклама на известни дестинации. В момента се осъществят масирани рекламни кампании на Испания (отделно на Канарските острови), на Турция и на Тунис. Близо 60 на сто от финансирането на тази реклама се поема от съответните дестинации. Гърция вече втора зима е закупила правото да представя туристически щандове на централните гари в 8 големи градове на Германия. Ръстът на записванията за южната ни съседка е над 10 на сто за т.г.. Гърция разполага с три офиса в Германия, като само за щанда си миналата година на ITB-Берлин, където беше официална страна-партньор, задели извънредно 500 000 евро.
Вече четвърта година не се организира журналистическо пътуване от Германия до нашите курорти. Изпратеният от мен журналист Торстен Еленберг от силната издателска група „Байер Ферлаг” през м. юни т.г. и посрещнат като гост от Хотелиерската асоциация на Златни пясъци беше смаян от красотата, чистотата и хубавата хотелска база в нашите курорти. Във великолепен материал в сп. “Hören und Sehen TV” с тираж 450 000 броя, Еленеберг горещо препоръчва германците да посетят страната ни.
Известно е, че България тази година е отписана като зимна дестинация при големите германски туроператори. Зададохме ли си въпроса защо ? Имам непотвърдена информация, че за лято 2008 г. Некерман след 40 години за първи път няма да оперира с летище Варна ? Това е един от най-големите германски партньори на българския туристически бизнес.
Затова предложих на Съюза на инвеститорите в туризма, който единствен реши да издържа финансово български информационно-туристически център във Франкфурт, да се изработи съвместно с българската държава програма за обща рекламна стратегия до края на 2010 г. за работа с германските туроператори. Целта е ясна. С настоящата обновена хотелска база, запазена природна среда, добре обучен, макар и намалял персонал могат да бъдат посрещнати около 550 000-600 000 германски туристи. Окончателно трябва да се изясни въпроса с обслужването на туристи по балнеоложки и възстановителни програми със здравните каси в Германия. Това отдавна направиха Унгария, Чехия и Словакия, а в последно време и Полша.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads