Събота, 19 Януари 2019, 07:17
Frognews
12| 18774 |03.01.2019

Сянката на Пеевски легна върху строителството на магистрала „Хемус“

.
Фирмите, които реално ще строят магистрала Хемус, са много тясно свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски и кръгове от властта.

Според официалната информация от вчера държавната фирма "Автомагистрали"  ще строяи 134 км от магистрала "Хемус" до разклона за Велико Търново за над 1.35 млрд. лв. без да се минава през обществена поръчка.

 

Схемата, по която ще се строи без обществени поръчки е нова. Парите бяха отпуснати от кабинета на 12 декември и са прибрани в специална сметка в Българската банка за развитие (ББР). Принципал на банката е министърът на икономиката Караниколов. Отдавна се говори, че Пеевски има силно влияние и в ББР и във ведомството на Караниколов.

 

Не е тайна, че  държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще  наеме подизпълнители.  Малко преди новата година стана ясно, че Агенция "Пътна инфарструктура" (АПИ) е подписала договора за изграждането на магистралата с държавното дружество "Автомагистрали". Сега пък се изясни, че това дружество предстои да възложи шестте участъка на фирмите, с които има сключени рамкови споразумения. Сред тях са частните фирми "ПСТ Груп", ГБС, "Хидрострой", "Пътстрой 92" и "Трейс груп".

 

Някои от фирми са известни с връзките си с Делян Пеевски и политически кръгове.

 

Какво е интересно за тези фирми?

 

Фирма "ПСТ Груп": Едноличен собственик на капитала е кипърското дружество „Колвик Сървисис Лимитид“. До 2014 година това дружеството се е наричало "ПСТ Холдинг" ЕАД . Компанията също документирана връзка с Пеевски, но за влиянието му в тази компания се заговори през 2014 г., когато ПСТ сменя за пореден път собствеността си. През април 2013 г. дружеството премина от пътния холдинг на Васил Божков към офшорни компании. В борда влязоха Иван Шарланджиев и Петко Хитров, които бяха в управата на пловдивска фабрика "Юрий Гагарин". Цигарената "Юри Гагарин" пък е част от тютюневия тръст на Пеевски.

 

Фирма „ГБС“ е най-честият чест партньор на "Водстрой 98", фирмата свързвана с Пеевски, която много често печели държавни поръчки.

 

Фирма"Хидрострой": През 2016 година "Водстрой 98" "изчезна" чрез сделка за продажба с "Хидрострой". Версиите бяха, че или Пеевски се прикрива зад нова компания, или има нов фаворит в държавните поръчки. Купувачът на „Водстрой 98“ се контролира от Велико Желев, който е бивш шеф на пътната агенция. Сделката е потвърдена пък от Иван Мирински, трайно свързван с Пеевски. Към датата на сделката „Хидрострой" и "Водстрой 98" са в топ 10 на най-големите строителни компании в България и държавни любимци, ако се съди по обемите на обществените поръчки, които печелят, някои от които в съвместни обединения.

 

Фирма  "Трейс груп" бе замесена покрай трагичната катастрофа край Своге. Разследването по инцидента продължава и все още не е ясно дали фирмата носи някаква вина за трагедията.

 

От търговския регистър се вижда, че акционерното дружество  "Пътстрой 92", до 2016 г., е едноличен собственик на капитала на  "Пътно поддържане-Ботевград" ЕООД, чиито правоприемник става в последствие. Мажоритарен дял от акциите на компанията се държат от „Геотехмин“ ООД. От последната публикувана акционерна справка към юни 2017 година, се вижда, че упълномощеното лице е Доминик Хамерс. Това е изпълнителения директор на „Геотехмин“ ООД от ноември 2011 г. През 2015 г. той става член на Надзорния съвет на "Елаците-Мед" АД, дружество от групата на "Геотехмин". "Елаците –Мед" АД е едно от ключовите дружества, които добиват мед и малко злато. То е и едно от трите най-големи компании, които плащат солидна концесионна такса в България по Закона за подземните богатства.


Агенцията за обществените поръчки е дала картбланш за новата схемата за „експресно възлагане“ на аутобана без търгове. По този начин ще се ускори стартът на строителството на "Хемус", тъй като няма да има обжалвания, които да бавят процеса.

Липсва информация за дейността на "Автомагистрали", чиито финансови резултати се влошават през 2017 г. Изпълнителният ѝ директор Стоян Беличев никога публично не се е появявал и не е коментирал дейността ѝ.  Той е предложен за шеф на държавната фирма в края на 2017 г. от тогавашния регионален министър и сегашен зам.-министър с ресор "Пътища" Николай Нанков и встъпва в длъжност в началото на 2018 г.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Делян Пеевски събира собственост за около 1 милиард под шапката на ”Благоевград-БТ” 7| 14046 |07.08.2017 . Проектът на Пеевски за АМ ”Хемус” бил скъп, но пак той строи 4| 9069 |18.02.2017 . Борисов дава народна пара на Пеевски да покрива дълг към ББР 4| 11874 |12.01.2017 . Как банката на КГБ овладя БТК. Част II: Участието на Борисов и Пеевски 3| 13716 |04.10.2016

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах