Реклама / Ads
0| 2148 |26.03.2025 НОВИНИ

Данъчните откриха масови нарушения в хотели и ресторанти в планинските ни курорти

.
Източник: Личен архив
НАП установи нарушения в 479 търговски обекта в планинските ни курорти. В рамките на зимната контролна кампания, която стартира на 3 януари, служителите на „Фискален контрол“ са проверили над 1500 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово.
 

Разкритите от фискалните инспектори нарушения са: неиздаване на касови бележки; разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата; документи за продажба, неотговарящи на изискванията, погрешно начисляване на ДДС, което за ресторантьорите от 1 януари е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години. Заради констатираните нарушения, на 453 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, 14 предстои да бъдат санкционирани, а 57 от проверените търговски обекта подлежат на запечатване. 







В рамките на контролната кампания данъчните инспектори са извършили т.нар. „явно наблюдение“, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на няколко дни са присъствали в заведението или хотела. По този начин те са проследили  постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби.

 

В 243 от ресторантите проверяващите са констатирали  некоректно отчитане на ДДС от 9% вместо 20%.  В 59 от проверените търговски обекта на клиентите не е издадена касова бележка. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, което е основание за налагане на санкция, включително „запечатване на обект“. 

 

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.







С цел да предпази потребителите и техните права, НАП изработи електронна брошура, която разяснява защо е важно да се изисква документ за продажба. 

 

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play.

 

Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 1502 |31.03.2025 Биляна Гяурова: Скандалът около европрокурора Теодора Георгиева се задълбочава . 1| 2627 |31.03.2025 96-годишна жена дари 100 хиляди лева за детското отделение на болницата в Димитровград . 5| 1952 |31.03.2025 В Литва откриха телата на изчезналите американски военни . 3| 1416 |31.03.2025 Бивш социален министър: Работещите да се готвят за по-високи удръжки от заплатите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads